Reizen naar het Noorden - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Reizen naar het Noorden - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Reizen naar het Noorden

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

22 Juni 2011 | Noorwegen, Ålesund

Hallo allemaal,

Nadat ik flink commentaar heb gehad van het thuisfront zal ik dan nu toch maar een berichtje plaatsen op mijn waarbenjij.nu. Ik ben natuurlijk alweer een dikke maand weg en het mag natuurlijk ook wel weer eens dat ik wat van me laat horen.

Het avontuur begon weer allemaal op 17 mei in Cadiz. In de ochtend werden we pas laat opgehaald omdat de Ryndam pas laat zou aankomen, dat betekende toch nog een keer uitslapen! Wat een luxe. Eenmaal op de kade was het schip er nog niet en moesten we nog wachten tot het binnen kwam. Eenmaal binnen begon het leven weer. Opzoek naar je kamer, die natuurlijk weer onvindbaar was en daarna opzoek naar mijn werkplaats. Gelukkig kende ik de weg nog dus was ik zo in het restaurant. Hier werd ik met open armen ontvangen en er waren veel bekende gezichten. Heel gezellig en ontspannend natuurlijk. Maar goed, toen wist ik ook dat de rust weer voorbij zou zijn. In de middag mocht ik vrij hebben om mijn Jet-Lag bij te slapen? Hoezo Jet-Lag van 2 uur vliegen, maar goed! Daarna begon alles weer en ik wist natuurlijk al dat ik het in restaurant zou gaan werken en dat is het dan ook geworden.

Ik werd natuurlijk wel meteen gevraagd of ik weer in de Room Service wilde gaan werken en dat vond ik eigenlijk niet zo erg. Ik moet wel vroeg opstaan, maar het voordeel is dat ik overdag vrij ben en dus lekker de havens kan bezoeken. Dus laat mij voorlopig maar lekker daar, want ik heb nu echt eens de tijd om de havens te bezoeken en wat te zien. En eerlijk is eerlijk het is hier in noord europa wel echt prachtig om lekker naar buiten te gaan. We varen nu tussen Rotterdam en de Noordkaap dus er is genoeg te zien. Ik ben nog niet veel buiten geweest, maar waar ik ben geweest was het echt prachtig. Super mooi weer en hoe noordelijker we komen hoe warmer het bijna wordt. We hadden deze week zelfs het geluk om een paar dagen 25 graden mee te mogen maken! Heerlijk, loop je daar in je dikke jas omdat je denkt dat het koud is door een warm dorpje kijken naar de bergen met sneeuw... hmm! Heel vaag, maar wel prachtig om te zien en ook voor de foto’s natuurlijk!

Ik ben nu dus ook echt langs de Noordkaap gevaren en dat was natuurlijk wel weer even een bijzonder moment. Als het goed is ga ik 17 juli met een tour mee naar de Noordkaap en ga ik daar echt kijken op het noordelijkste puntje van europa! Spannend, maar het schijnt helemaal super te zijn en het kan ook echt niet mooier! Nou ja we zullen afwachten. Dat horen jullie ooit nog wel weer een keertje.

Natuurlijk is het ook een voordeel dat ik iedere week in Rotterdam aan wal lig. De eerste zondag kwam Eva aan boord met de laatste boodschappen die ik zelf niet meer kon meenemen. Natuurlijk heerlijk kunnen relaxen aan boord en lekker kunnen lunchen. De week erop kwam Angela een kop koffie drinken. Natuurlijk ook weer heel erg gezellig en veel kunnen lachen. En toen was het de beurt aan papa, mama en oma. Heel gezellig en natuurlijk hadden ze heel veel cadeautjes meegenomen.! Super blij met een fles wasmiddel niet normaal zeg... waar je een kind al niet blij mee kunt maken! Nee ik vind het super fijn dat iedereen steeds langskomt en gezellig op de koffie komt. Zo gaan de weken een stuk sneller en heb ik steeds weer iets om naar uit te kunnen kijken. Aanstaande zondag komt Angelica langs en dat wordt natuurlijk weer een topdag en de week erop Kim met de hele bups... whoehoe!!!

Voor de rest is het leven aan boord heel erg rustig. Of ja rustig, ik slaap toch nog maar 4 uur per nacht, maar hoe ik dat voor elkaar krijg weet ik niet. Nou ja... hier een feestje daar een feestje en de party planner komt iedere avond nog even een after diner drankje doen. Heel gezellig en zo kunnen we ook lekker een beetje chillen. Zoals jullie ook wel verwacht hadden vermaak ik me natuurlijk weer ten top! Beetje hier, beetje daar en voor de rest natuurlijk wel hard werken, maar over het algemeen hebben we wel leuke gasten aan boord. Wel heel anders dan Amerika aangezien hier nu 90% Nederlands en Belgisch is... pff! Soms een beetje vermoeiend, maar het maakt het natuurlijk weer een stuk makkelijker voor mij!

Nou ja... ik heb niet zo’n lang verhaal als Bernie helaas haha.! Maar ja, ik heb ook niet zo heel veel meegemaakt eigenlij. Ik zal weer eens wat dingen opschrijven zodat ik de volgende keer weer een wat langer en spannender verhaal kan maken!
Ik denk in ieder geval aan jullie... maar ja, nog 5 maanden en dan ben ik weer thuis :)

Groetjes....

  • 22 Juni 2011 - 08:20

    Carin:

    EINDELIJK!! ;)

  • 22 Juni 2011 - 08:25

    Claes:

    Wat leuk man zo'n verhaaltje. Ik ben op de EUDM vanaf maandag en dan lekker naar Amsterdam

  • 22 Juni 2011 - 08:28

    Carin:

    En nu even serieus.. fijn om weer eens wat van je te lezen Twan.
    Ga ik natuurlijk toch even zeuren om foto's. Ik weet hoe mooi het in het Noorden is maar tot de Noordkaap ben ik niet geweest dus als je een paar mooie foto's kunt maken, graag.
    Lijkt me fijn voor je om elke week even bijna thuis te zijn, zo hou je natuurlijk wel contact met al je vrienden. In het echie kletsen is veel leuker dan via internet toch?
    Zal uitkijken naar je lange spannende verhaal!

    Liefs x Carin

  • 22 Juni 2011 - 08:28

    Eva:

    Jeeeeeeeee!!!!!! Eindelijk!! een berichtje van Twan!!

    Nu eerst ff je verhaaltje lezen ;)

  • 22 Juni 2011 - 08:33

    Ria:

    Hallo Twan

    Nou dat werd weer eens tijd, fijn dat je af en toe nog eens naar je moeder luisterd :D. Al is het nu wat kort en krachtig. Ik kijk uit naar je volgende lange verhaal.
    Ons bezoek aan de MS.Ryndam was zeer geslaagd, we hebben een leuke dag gehad.

    Groetjes, mama

  • 22 Juni 2011 - 08:34

    Eva:

    Leuk om weer eens een van je verhalen te lezen. Ik mis eigenlijk wel een beetje de dirty details van de feestjes hier en feestjes daar ;)

    Ik ben blij dat jij wel de 25 graden haalt, maar hier moeten we al blij zijn met de helft :S Beetje jammer dat je de zon met je hebt meegenomen.

    Wanneer ben je weer in R'dam en nog niet volgeboekt? Dan kom ik weer een kopje koffie bij je drinken!

    Geniet er maar weer van!! Hele dikke kus

  • 22 Juni 2011 - 09:34

    Anique:

    Echt gaaf dat je zo veel kunt reizen en veel van de wereld ziet! Je verhalen blijven leuk om te lezen ;) Veel plezier op de Noordkaap x

  • 22 Juni 2011 - 10:48

    Marga:

    Ha die Twan,

    Wat dacht, zal dan toch maar wat schrijven om van het gezeur af te zijn. Tja het is nu ook anders voor jou, je hebt alles al een keer meegemaakt en het zal vast niet meer zo spannend zijn zoals de eerste keer. Toch vind ik het leuk om weer eens iets van je te horen/lezen.

    Kan me voorstellen dat het leuk is om iedere week in Rotterdam te zijn zodat je dan wat bekende gezichten ziet. Baal er nog van dat ik ziek werd en dat we niet konden komen. Mergeline wilde zo graag naar Twan. Wanneer zijn we welkom, dan komen we gewoon alsnog. We horen het wel.

    Leuke foto`s heb je gemaakt.

    Enne gewoon blijven genieten van je super job.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline

  • 22 Juni 2011 - 14:57

    Mama Roos:

    Hoi lieverd!
    Heerlijk weer een verhaal van je te lezen :D En wat ben ik jaloers als ik je foto's zie, hier druilt het nl van de regen ! De regenmeters zullen inmiddels wel weer knap vol zitten.
    Ik kijk er naar uit om je te zien op 3 juli en als je nog wasverzachter (o.i.d.) nodig hebt, roep je maar, haha !
    Liefs van mama Roos.

  • 23 Juni 2011 - 16:34

    Bernie:

    Heeeeeeeeeeeeeeee broertjeee!!
    Wat goed van je dat je eens wat tijd hebt gevonden om ons op de hoogte te houden, en tja aan een wonderbaarlijke schrijfster zoals ik kun je ook gewoon niet tippen (ook niet proberen, want ik heb geen tijd om lange verhalen te lezen ahahah)

    Super leuk om te lezen dat je het weer naar je zin hebt en geniet er maar van! Ik zie je 15 augustus op de boot en ook dan zal ik een cadeautje meenemen (spannend!!)

    xxxx je zusje

  • 03 Juli 2011 - 11:10

    Louis:

    He kerel,
    Mijn reactie is wel wat laat.
    Bedankt voor de mooie dag in Rotterdam, fantastische dag en mooie indruk van wat jou elke da te doen staat.
    Leuke foto's en een mooi verhaal.
    Wanneer weten wij iets van een reisje in augustus met de Rijndam ???.
    Groetjes jongen geniet van de Noorkaap en tot augustus.
    Papa

  • 17 Augustus 2011 - 20:00

    Gerry:

    Hallo Twan,
    Veel plezier als jou pap en mam op de boot zijn.

    Groetjes van Gerry en Jack.

  • 04 Januari 2012 - 09:26

    Marco:

    Hey Twan,

    Zou jij mij een mail kunnen sturen?
    Ik heb namelijk wat vraagjes misschien kun jij mij helpen !? :D

    Groetjes Marco

    m-ots@live.nl

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Ålesund

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 4380
Totaal aantal bezoekers 59008

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: