Verslagje vanuit Juneau - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Verslagje vanuit Juneau - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Verslagje vanuit Juneau

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

15 Juli 2010 | Verenigde Staten, Juneau

Heey mensen,

Na lang gewacht te hebben weer eindelijk een verhaaltje van mij vanuit Alaska. Het weer begint weer een beetje aan te trekken en het wordt hier nu ook echt een beetje zomer. Het zonnetje komt er regelmatig door, maar ook de regen weet ons nog steeds te vinden. Alles gaat nog steeds super goed en jongens over 8 weken ben ik alweer klaar met stage!!

Ik ben nog steeds druk bezig met de roomservice en de dining room. De ontbijtjes zijn nog steeds vroeg en de avonden duren nog steeds lang. Ik weet echter nu goed mijn ritme te vinden dus ik voel me op en top fit. Alhoewel ik er soms als een wandelend lijk uitzie gaat het nog steeds goed hoor. Ik merk wel dat nu echt de vakantie mensen aan boord komen en dat het nu echt toeristen seizoen wordt. Mensen die het er echt van nemen en dat betekent dat het op beide afdelingen extra druk is. Maar goed, ik weet nu wat ik moet doen dus het komt goed.

Verder ben ik op dit moment ook in de avond af en toe bezig met het reserveringsysteem. Ik sta dan zo’n beetje de hele avond achter een laptop te hangen en moet er voor zorgen dat de mensen een leuke tafel krijgen en dat ze niet te lang hoeven te wachten als we vol zitten. Afgelopen zondag was gelukkig maar een kleine uitdaging toen om 8 uur in één keer meer dan 500 gasten de dining room te bezoeken. Lekker aanpoten, maar alles ging natuurlijk weer goed. En ja als het niet werkt dan zet je toch je pretkop op. Iedereen is er van gecharmeerd ;)

Ook heb ik steeds meer fun met mijn collega’s. Het is wel jammer dat het gros zondag van boord gaat en de andere helft 1 augustus. Ik moet dus weer nieuwe vrienden maken hier aan boord. Maar goed dat zal wel lukken. Gelukkig blijft Brenda tot het eind van mijn contract met mij aan boord, dus samen zullen we nog wel wat fun beleven. Morgen zijn we allebei vrij van 9 tot 5 uur. Dus kunnen we even lekker de stad in gaan. Supermarkt doen en een lunch nemen. Even genieten van het vrije leven hier aan boord. Ik begin het eten aan boord nu ook wel een beetje beu te worden. Iedere week hetzelfde is lekker, maar niet alles!
Vorige week heel lekker even bij de McDonalds gaan eten… hmm wat doet zo’n big mac menu je dan toch goed met een large cola haha! Deze week ben ik ook even op de gezonde tour geslagen. Iedere dag dat Amerikaanse eten is niet alles hoor. Nu heb ik even 2 weken met yoghurt en salades. Die overigens hier best lekker zijn met garnalen, biefstuk e.d.

Ook hebben we hier aan boord het voetbal tot in de grande finale goed gevolgd. Op zondag zaten we met alle collega’s in de bar samen te kijken in onze oranje outfits. Helaas verloren en ja tis hier net Nederland, de bar stroomt hier dan net zo hard leeg. Ik moest wel de hele dag en de dag erna nog aanhoren dat we verloren hadden, maar goed! Zelfs de gasten kwamen hele tijd ja ohhh jullie hebben verloren he… wat sneu zeg. Ja bedankt voor de reminder.

Verder ben ik ook druk bezig met mijn school dingen. De vrije uurtjes die ik op dit moment heb probeer ik zoveel mogelijk door te brengen met het schrijven van mijn laatste rapporten. Ohh wat zal ik blij zijn als het eind augustus is en alles is ingeleverd. Eindelijk geen dingen meer maken die verplicht zijn. Kan ik dan nog lekker genieten van mijn laatste daagjes aan boord.

Verder heb ik 2 weken geleden ook even lekker in Vancouver kunnen shoppen. Het was gelukkig nog niet zo druk die dag dus meer mensen kregen langer vrij om wat voor zichzelf te gaan doen. Even wat kleren gekocht (ja mama mijn kast heeft nog ruimte:P) en voor de rest gewoon lekker wat rond gewandeld. Ik heb wel al leuke dingen gezien die ik zeker nog wil doen als ik mijn laatste week daar ga rond brengen. Ik zal me niet vervelen jongens!

Verder zijn de gasten die nu weer aan boord zijn goed aardig en gezellig. Geen gekke dingen en dat betekent dat ik weer extra tijd heb om te kunnen socializen met ze. Kletsen over de meest gekke dingen en verder natuurlijk ook mensen allerlei dingen wijsmaken. Ze geloven echt alles wat je ze zegt. Als ik ze vertel dat ik oorspronkelijk uit Indonesië kom en dat ik tweeling ben met hun steward dan geloven ze me zelfs nog! Hmm.. ik zie er toch echt wel anders uit, maar goed we moeten de fun erin houden.

Ook zijn niet alle mensen nog steeds even slim. Zo hebben we deze week mensen die zich hebben afgemeld voor een speciale lunch omdat ze een excursie hebben. Echter op die dag zitten we de hele dag op zee, dus hoe ze die excursie gaan doen en waar is nog onbekend? Misschien gaan ze er met de reddingsbootjes van tussen maar goed. Wordt vanavond weer even bellen en lekker de mensen gek maken met allerlei grapjes over wat hun plannen zijn.

Vanavond hebben we weer een afscheidfeestje omdat zondag 16 collega’s vertrekken. Dus dat wordt weer een gezellige avond. Kan ik me wel vast weer voorbereiden op een slopende dag morgen. Ben ik weer lekker niet te genieten met ontbijt!

Als laatste heb ik gister een mailtje gehad dat ik ingepland sta voor een volgend contract. Niets is nog officieel en alles kan natuurlijk nog weer veranderen. Maar zoals het er nu naar uitziet ga ik van 16 oktober t/m 15 januari als In Room Dining Manager werken op de Oosterdam. 1 van de grotere schepen van Holland America Line. Nu willen jullie natuurlijk weten waar ik dan weer ga uithangen. Nou goed nieuws, Mexican Rivera en Hawaï. Klinkt best goed toch…?! Met kerst weer lekker in de zon zitten!

Nou voor de rest heb ik eigenlijk niet veel te vertellen. Het gaat goed zoals jullie zien en ik heb nog wat oranje foto’s voor jullie. Geniet daar lekker van. Iedereen in Nederland geniet van jullie vakantie want die komt er voor de meeste van jullie nu ook wel aan. En geniet van het mooie weer!

Tot snel!!

P.s. Judy en friends…. Mijn 2de leven begint saai te worden:P. Het wordt tijd om weer eens goed te gaan stappen in Maastricht!

  • 15 Juli 2010 - 19:49

    Bas Wilbers:

    Hey Twan,

    goed om een bericht van je te lezen. Zo te lezen zit je prima op je plekje en draait de afdeling goed door jou aanwezigheid.
    Gelukkig heb je ook nog af en toe vrij en kun je genieten van de mooie dingen. Mijn stage zit er inmiddels op maar mag nog lekker 2 maanden blijven werken. Heel veel succes en veel plezier. Tot bij de Funda? Groeten!

  • 15 Juli 2010 - 20:42

    Ria:

    Hoi Twan
    Wat fijn om te vernemen dat het goed met je gaat. En dat je zelfs even tijd hebt om te shoppen. (ik maak wel plaats in je kast). Geniet nog van je 8 weken aan boord.

    Kus en knuf mama

  • 15 Juli 2010 - 21:56

    Mama Roos:

    Hee Twan
    Die oranje hoed staat je prachtig; ook wij hadden alles binnen en buiten (en zelfs de auto) oranje versierd, en omdat we HELEMAAL niet bijgelovig zijn dezelfde kleding aan, maar dat mocht allemaal niet baten, we verloren :'( Maar Oranje is prima onthaald in Amsterdam, weet niet of je daar nog iets van gezien had, het was een groot feest, langs de grachten en op Museumplein.
    Ik zal proberen iets harder te blazen naar je boot, het is hier nu even afkoelen, maar vorige week dik in de 30 graden zodat slapen erg moeilijk ging. Maar ik klaag niet, laat maar weer blijven zo tot november, genieten dus :D
    Lieve Twan, bedankt voor je leuke verhaal weer en keep on going !!
    Kusjes van mama Roos.

  • 15 Juli 2010 - 22:24

    Lydia:

    Heej lieve twan in verweggistan!
    Heerlijk weer je berichtjes, zit hier een beetje te giechelen op mijn dakterras in Barca!
    Oooo Vancouver lijkt me wel heeeel stoer...daar is mijn zus ook geweest (2 weken geleden).
    Succes met de gebakjes, vreet ze niet op he ;) en enjoy je tijd nog...
    Heeel veel liefs, lydia

  • 16 Juli 2010 - 06:54

    Eva:

    Hee Twan,

    wat leuk om weer een berichtje te lezen en te horen dat alles nog steeds heel goed gaat en leuk is.
    En nog maar 8 weken, geniet ervan, want de tijd vliegt!! Ik zit nu op mijn laatste dag... Nog ff overdracht doen en dan......

    HELEMAAL NIKS!! lekker vakantie. Tot snel weer, dikke kus

  • 17 Juli 2010 - 11:29

    Judy:

    Heej schatje!

    Ohh dus je bent wel hier met de funda-uitreiking? :D Zal ik reserveren bij Beaumont?? Met de families, wel gezellig toch?

    Vind dat je verder natuurlijk weer een mooi verhaaltje hebt getypt. En top dat je een contract aangeboden hebt gekregen! Dan zit jij dalijk bij Hawai en ik aan de andere kant (ik vertrek 28 sept naar Thailand, Nieuw Zeeland en Australie ;) ).

    Maar voor die tijd gaan we inderdaad weer eens even goed stappen in Maastricht! Al ga ik tegenwoordig iets te vaak om het nog interessant te vinden :p.

    Heel veel plezier nog de laatste weekjes en tot snel!!

    Kuss

  • 17 Juli 2010 - 15:38

    Louis:

    Oranje Muts,
    leuk dat het nog steeds goed aanvoelt op de boot en de stage.
    Maken wij (ouders)ons geen zorgen meer, geniet van de komende acht weken en we horen wel of je een volgende boottocht gaat maken. Ik denk het wel is altijd al jou droom geweest.
    Nog 2 weken dan is het in het zuiden ook vakantie en kunnen mama em ik ook effe lekker genieten.
    Nou tot het volgende brichtje, hou je goed jongen.
    Papa

  • 17 Juli 2010 - 16:37

    Twan:

    Hey Twannie, we moeten ff 21 juli of 4 augustus afspreken, want daarna is het niet meer mogelijk. Ik word overgeplaatst naar de Eurodam 6 augustus. Laat maar wat weten, en dan gaan we wel toeristje uithangen in Juneau, of gewoon ff lekker biertje happen.

    Groetjes vanaf de Oosterdam

  • 17 Juli 2010 - 20:12

    Twan:

    Ps. Ga jij hier mijn baantje overnemen als In Room Dining Manager??? Haha, veel succes. Je hebt tegen die tijd iig een super gave acom en com, en een drm die je graag voor uitdagingen zet.

  • 19 Juli 2010 - 07:35

    Marga:

    Wauw Twan,

    Kom je in september even naar huis om vervolgens weer te vertrekken en dan ook nog naar de Mexican Rivera en Hawaï. Mare Gefeliciteerd hoor we gunnen het je van harte.

    Duhhhh je was het eten een beetje moe. Zo te lezen heb je nog genoeg keus. Pfffff en je hoeft het ook nog niet eens zelf klaar te maken zeg.

    Geniet nog maar van je heerlijke luxe tijd daar.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline

  • 19 Juli 2010 - 10:14

    Lean:

    Hee Twan,

    Heb even je berichtje gelezen. Leuke verhalen heb je, jij vermaakt je wel daar?! Vind het ook wel echt iets voor jou.

    Lekker hoor trouwens, eind van het jaar naar de Mexican Rivera en Hawaï! Gefeliciteerd! Jij komt er wel!

    Geniet ervan!
    Groet, Lean

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Juneau

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 59090

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: