Kerstmis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Kerstmis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Kerstmis

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

23 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,

Even een kort verhaaltje vanuit het zonnige Bonaire voor ik weer vertrek naar Fort Lauderdale en ik 2 dagen hard moet werken omdat kerst nu toch echt een feit wordt. Zoals ik zojuist hoorde van Rose-Mary is het in Nederland een verschrikkelijk bende met de sneeuw, nou jongens.... hier is het ploeteren in de zon. Ik weet niet of het een eerlijke vergelijking is, maar ik verkies toch liever wat ik op dit moment heb.

De afgelopen 3 weken zijn best druk geweest en er is weer van alles gebeurt zoals jullie natuurlijk wel verwacht hadden. De complete kerstversiering is aangebracht aan het schip en het ziet er nu echt allemaal heel erg gezellig uit. De finishing touch is vanavond en ik zal dan ook pas de foto’s maken. Die komen dus toch pas echt de volgende keer op de blog te staan. Hopelijk heb ik dan ook wat mooie foto’s van oud en nieuw. Alhoewel ik nog niet precies weet hoe we dat gaan vieren hier aan boord. Wel hebben we met de collega’s een kerst foto gemaakt en die krijgen jullie natuurlijk wel. Dat is mijn kaartje aan jullie allemaal om te zeggen: Happy Christmas and a Happy New Year.

Voor de rest was vorige week een hele slechte week in de Caribbean. Jaja... ook hier valt het af en toe zwaar tegen. 2 van de 4 havens werden afgezegd omdat het weer echt veel te slecht was. Alle mensen moesten dus aan boord blijven en iedereen werd er wel een beetje sjaggerijnig van. Extra uren moeten werken om toch iedereen blij te kunnen maken en te zorgen dat iedereen het netjes naar zijn zin had zo de week voor kerst.

Ook hadden we vorige week weer een personeelsfeestje ter ere van... ik heb eigenlijk geen idee waarom we alweer feest hadden. Deze keer werd het feest gegeven op het dak van schip en dat was natuurlijk wel iets speciaals. Lekker in het donker buiten in het warme weer met 600 mensen feesten op het dak is toch wel net iets anders dan in de kroeg van Maastricht hangen. Het was natuurlijk weer hartstikke gezellig en de alcohol ging weer veel te hard. Ik moest natuurlijk wel zorgen dat ik de dag erna optijd zou komen want ze hadden me al gewaarschuwd dat ik wel optijd moest zijn. Natuurlik had ik de goede moed om optijd te komen en ja hoor... het is me nog gelukt ook. Of ik nu compleet nuchter was en of ik er helemaal fris uitzag ook een feit was is ten 2de, maar ik was er wel. Mooi geslaagd feestje in ieder geval en de foto’s zullen jullie dat ook wel weer uitwijzen!

Daarna hard doorwerken om alles klaar te krijgen voor de cruise die afgelopen zondag is begonnen voor kerst. Heel veel families aan boord en een hele gezellige sfeer aan boord. Iedereen is blij en iedereen is echt in de kerststemming. Waren de gasten maar altijd zo blij als ze hier aan boord kwamen. Dan was mijn leven ook een stuk makkelijker.

Gister zijn we op Curacao geweest en mijn plan was eigenlijk om naar de Albert Heijn te gaan. Jaja... die hebben ze daar. Echter de dag ervoor was de zee zo onrustig dat iedereen ziek was en dat werkte gister nog goed door. We hebben dus met alle collega’s besloten om toch maar gewoon lekker een slaapje te doen in plaats van te gaan shoppen. Helaas.... geen Nederlandse lekkernijen, maar ja ik krijg hier volgens mij toch genoeg te eten.

Vandaag zijn we op Bonaire geweest en natuurlijk ben ik hier wel even lekker gaan winkelen. Eindelijk is normale winkels... ik moest natuurlijk nog wel een kerstcadeautje voor mezelf kopen. Nieuw t-shirt gekocht ( want die heb ik nog niet genoeg mama ;) ), nieuw parfum gekocht (judy hier hebben ze nog wel Givenchy en maar 40 eurie voor de grote fles) en natuurlijk heb ik nog een mooie echte Bonairse olifant gekocht voor de collectie! Voor de rest gewoon lekker in het zonnetje gewandeld en genoten van het prachtige weer.

Ook ben ik nu weer gewisseld van job en ben ik nu nog alleen aan het werken in de Dining Room. Geen buffet meer en niet meer al te vroeg op staan. Mijn leven gaat er iets op vooruit, alhoewel mijn pauzes overdag er wel aan zijn gegaan dus geen extra slaapjes meer. Och ja... je kunt niet alles hebben hier aan boord!

Gister hebben we ook nog een kerst markt georganiseerd voor alle personeelsleden en dit was eigenlijk weer een soort van personeelsfeestje. Iedere afdeling op het schip had iets geregeld en er was heel veel te doen. Er was een heleboel te eten, drank, gratis massages, casino’s, winketltjes.... het was net alsof ik in Duitsland was en daar lekker aan het kerstshoppen was. Zoals jullie op de foto’s kunnen zien, het was een gezellige bedoeling daar!

Voor de rest, morgen hebben we kerstdiner voor alle personeelsleden en dan om middernacht vieren we allemaal gezamelijk kerstmis. Daarna alles voorbereiden voor zaterdag en dan zondag gaan we weer wisselen van gasten. Zondag komt het hoofd van Holland America Line aan boord voor een weekje met zijn familie. Alles moet dus netjes in orde zijn, maar dat allemaal wel goed komen!

Ik wens jullie allemaal hele fijne kerstdagen in het vrieskoude Nederland. Ik zal aan jullie denken als ik hier lekker in het zonnetje zit te genieten en natuurlijk ook hard aan het werk ben! Geniet er van... eet niet teveel, want alles moet er ook weer vanaf;)

Heel veel groetjes vanuit Bonaire! En tot volgend jaar!!

• 23 December 2010 - 21:59

Mama Roos:

Lieve Twan!
    Wat fijn om je stem te hoen en jammer dat Kim er niet was, zal ze wel van balen :D Maar er is hier dus echt heel veel sneeuw gevallen, ik zal Kim vragen of ze een foto doorstuurt, of eigenlijk kan ik dat zelf wel doen :D
    Ik typ dit een beestje lastig, aangezien Sisi op 1 aem ligt te slapen haha.
    Stikjaloers dus dat jij in de warmte zit en wij de kachel overuren moeten laten maken, maar geniet ervan zolang je kunt, dit is een hele leuke ervaring natuurlijk om kerst en oud/nieuw op een heel andere manier te vieren, al denk ik wel dat je ouders en zusje je heel erg zullen missen !
    Ik wens je (ondanks je werk) hele fijne Kerstdagen toe, uiteraard een spetterend Oud/Nieuw en al het goeds voor 2011!
    Een dikke kus van mama Roos.

• 23 December 2010 - 22:04

Geert En Dave:

Twannes, vanuit het koude Nederland ook voor jouw en de bemanning aan boord een fijne en vooral geen sjaggerijnige ( hoe kom je aan het woord) Kerstgasten. Fijne kerst daar, altijd grappig om Kerst in de zomer te vieren hé, in Australie vonden we het super om versierde palmbomen te zien en Kerst op het strand te vieren!!! Goeie jaarwisselingen en tot weer eens.

• 23 December 2010 - 22:19

Anouk:

Twannie!
    Leuk om weer iets van je te horen! Zo te zien en te lezen vermaak jij je prima daar! Ben benieuwd hoe kerst en oud&nieuw je bevallen op de boot. Zal wel weer goed gevierd worden! Fijne feestdagen!

XX

• 24 December 2010 - 12:48

Bas Wilbers:

Hey Twannie,
    goed om zo af en toe een verhaal van je te lezen en zo te horen gaat het goed daar in het zonnetje en hard werken is niks mis mee;).
    Ik zit nog even in Maastricht en dat is nog steeds gezellig met sneeuw en de kerstmarkt. Heel veel plezier met kerst en oud&nieuw maar een ook een feestje bouwen zal geen probleem zijn;). Geniet ervan!
    Groeten,
    Bas

• 24 December 2010 - 15:59

Eva:

Hee Twan,

leuk om nog even een verhaaltje te lezen zo vlak voor kerst!
    Het kan ook niet anders dan dat jij genoeg feestjes hebt!! Geniet ervan en werk niet te hard met kerst!!

x Eva

• 24 December 2010 - 16:00

Ria:

Hallo Twan
    Dank jullie wel voor deze speciale kerstgroet :D.
    Ik zie en lees het wel, het gaat je niet zo slecht. Alcohol is er weer in overvloed waar je ook bent. Geniet maar drink met mate jungske.
    We missen je wel en zeker in deze tijd van het jaar. Maar wij gunnen jou deze fantastiche ervaringen aan boord van de Nieuw Amsterdam.
    Ik wens jou, collega's en aan alle mensen die jou volgen op de site een Zalig Kerstfeest en een Gelukkig Nieuwjaar.

Kus en knuf Mam

• 24 December 2010 - 17:40

Louis:

Hoi kerel,

Och Och wat heeft hij het toch zwaar op de Nieuw Amsterdam geen middag dutje meer, maar voor de rest lijkt het me de draam job voor twan.
    Twan fijn e kerstdagen en een mooi 2011.

Groetjes,

Papa

• 25 December 2010 - 01:31

Judy:

Heej mattie,

Jij ook hele fijne kerst en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk!!! En sla maar filnk wat flessen Givenchy in dan ;).

Dikke kus!

• 25 December 2010 - 10:29

Pim:

Twannie!
    Merry Christmas to you too! Geniet van het lekkere weer, dan doen wij dat hier van de kou ;-)

En alweer een job-switch (jij carrière-tijger!)

Ik werk ook vandaag en morgen, maar het is natuurlijk super rustig in het hotel..
    Kus

• 30 December 2010 - 14:44

Marga:

Hey lieve Twan,

Helaas is het verhaal iets te lang voor me om alles te lezen, maar aan de foto`s te zien heb je een geweldige tijd. Blijven genieten maar voordat je het weet is die mooie tijd weer voorbij. Heb je berichtje op hyves gezien, zodra ik me er goed voor voel reageer ik daar op of in zijn algemeen. Soms makkelijker voor me.

Heel veel liefs Marga, Theo en Mergeline

• 30 December 2010 - 14:45

Marga:

Oh en een geweldig uiteinde natuurlijk. Dat 2011 je maar heel veel goeds brengt.

Kus Marga