Verder waar we gebleven waren - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Verder waar we gebleven waren - Reisverslag uit Ketchikan, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Verder waar we gebleven waren

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

02 Juli 2010 | Verenigde Staten, Ketchikan

Heey mensen,

Daar ben ik weer vanuit de vrieskou en het druilerige Alaska. Na 2 weken super goed weer gehad te hebben lijkt hier nu de winter te zijn begonnen. Het regent de hele dag, het is te koud voor woorden en verder worden de gasten er ook niet echt happy van. Maar ja al met al heb ik het naar mijn zin, en vermaak ik mezelf nog steeds prima. Dus hier weer een up date.

Op dit moment ben ik nog steeds in de roomservice te vinden en heb ik het hier echt mega naar mijn zin. Iedere dag vroeg op om de ontbijtjes er doorheen te knallen en daarna weer lekker terug mijn nestje in voor mijn middag dutje. Mijn lichaam is helemaal gewend aan het slapen in 2 etappes per dag. Als ik straks weer terug ben in Nederland zal ik weer moeten wennen hoor aan het normale leven. De roomservice is eigenlijk niet echt heel spannend en het leven daar stelt de laatste week niets voor eigenlijk. De mensen deze cruise houden niet zo van het eten op hun kamer dus dat betekent dat ik het eigenlijk super rustig heb. Ik kan iedere dag later beginnen en ben eerder klaar. Beter kan je het toch niet hebben…?! De jongens waarmee ik moet werken hebben er echter alleen maar meer en meer fun in. Ze houden me de hele tijd voor de gek en maken me belachelijk wanneer ze maar kunnen. Ze zijn er verder ook al achter dat ik niet echt een ochtend persoon ben, dus ja ze doen er alles aan om mij het eerste uur al gek te maken in de keuken. Lukt ze soms, maar niet altijd haha.!

In de middag ben ik nu de tea service supervisor. Dit stelt eigenlijk helemaal niets voor en het is voornamelijk een uurtje rond hangen om daarna weer lekker van mijn half uur koffie break te gaan genieten voor het diner begint. De mensen die komen zijn altijd super relaxed en het is dan voornamelijk ook veel kletsen met de gasten en de tijd doorkomen. Soms is het zelfs zo erg dat er maar 4 mensen thee komen drinken dus ja… je kunt het je wel voorstellen hoe saai.

In de avond sta ik nog steeds in de dining room en dat zal verder ook niet veranderen tijdens mijn hele stage. Iedereen is namelijk in de avond in de dining room omdat hier de meeste mensen komen eten. Ik ben wel van de boven verdieping naar de beneden verdieping verplaatst en dit is net iets ingewikkelder. De mensen kunnen de hele avond binnen lopen en dat levert soms wel druk op met het opruimen en verschonen. Dus ja… ook ik moet af en toe helpen met het verschonen en opdekken, maar ik probeer het natuurlijk voornamelijk niet te doen omdat het niet tot mijn takenpakket behoort. Daarnaast ben ik de avond ook nog steeds verantwoordelijk voor de roomservice en moet ik tussen het diner door ook nog kijken of hier alles goed gaat. Als alles verder goed gaat dan is het top, maar als het druk is in de roomservice moet ik daar ook nog mee helpen. Dat betekent soms dat ik dus 2 afdelingen aan het runen ben in mijn uppie. Echt aan het eind van de avond ben ik dan kapot en ben ik blij als ik na mijn diner aan het eind van de avond mijn bedje in kan kruipen.

Om over het diner te spreken het eten hier aan boord is echt te goed voor woorden. Ik geniet er iedere dag van en ik weet nu al dat ik het allemaal ga missen als ik weer terug ben in Nederland. Mijn wekelijkse diner bestaat namelijk uit de volgende hoofdingrediënten: Kreeft, King Krab, Heilbot, Zalm, Lam, Eend, Foie Gras, Kalkoen, Kwartel en Coquilles. Jaja… ik heb hier in dat opzicht echt een luxe leven dus maak jullie geen zorgen over mijn eten. Kijkend naar mijn ontbijt begin ik echt op een Amerikaan te lijken. In de ochtend eet ik worstjes, bacon, eieren, french toast, pannenkoeken, bagels, zalm enz. Niet echt de meest gezonde maaltijden maar het is wel goed voor de energie. Ook heb ik iedere dag verse sapjes en ben ik aan de fruitsalades gegaan. Ik geniet daadwerkelijk van al het fruit hier. Aardbeien, blauwe bessen, bramen, frambozen enz. het exotische fruit vliegt me hier om de oren.

Buiten alle leuke dingen hebben we ook nog steeds mensen die goed kunnen zeuren en die ik toch blij moet zien te maken. Dit lukt me nog aardig ook moet ik zeggen, maar ik merk wel dat de mensen steeds moeilijker worden. Dus hopelijk krijgen we zondag weer een gezellige groep mensen aan boord en kan ik weer meer gaan relaxen. Ook heb ik mijn eerste slechte comment van gasten al gehad. Ze hadden op hun eind evaluatie ingevuld dat ik teveel met de jonge meisjes aan het kletsen was tijdens het diner en dat het erop leek dat ik opzoek was naar iets aan boord. Nou weet ik dat ik het af en toe gezellig heb, maar dat het tot het zoeken van iets gaat…. Uhhh nee?! Maar goed mijn collega’s weten allemaal beter net als jullie dus die kunnen er voornamelijk mee lachen. En ik weet ook wel dat ik niet bij iedereen dezelfde tijd aan tafel besteed, maar goed de oma’s vinden me schijnbaar toch nog steeds schattig dus deze week heb ik de jonge meisjes met rust gelaten en ben ik op gebakjes jacht geweest! Feest!!!

Ook heb ik me de afgelopen weken weer verbaasd over de domheid van de gemiddelde Amerikaan. Ze denken dat Europa een land is en dat Parijs de hoofdstad is…?! Hmm.. ik weet niet uit wel boek ze dat hebben opgedaan, maar ik heb ze het toch maar even goed geleerd. Als je dit soort dingen te horen krijgt moet je wel echt lachen. Maar goed ik weet beter en ik weet onderhand ook wel dat het erbij hoort.

Daarnaast ben ik 2 weekjes geleden vrij geweest in Haines en hier heb ik me dan ook de hele dag vermaakt met rondlopen, toerist uithangen, shoppen en lekker genieten. Ik kan nu wel echt zeggen dat ik Haines gezien heb en dat ik daar ook niet meer perse naar terug hoef. Verder heb ik gister vrij gehad in Juneau maar hier was ik een beetje te moe. Ik heb in de ochtend lekker geshopt, ben alle winkels in geweest maar eigenlijk niest gekocht en daarna met Brenda lekker bij de McDonald’s geluncht. Daarna lekker mijn slaapje gedaan en toen weer aan de bak gegaan. Moest ook op tijd naar bed want het was vroeg vanochtend.

Vanochtend was natuurlijk de wedstrijd van het jaar op tv, Nederland – Brazilië. Ik moest eigenlijk werken maar ik had mezelf vrij gegeven voor de eerste helft. Hierna was ik natuurlijk niet te genieten omdat we achter stonden en heb ik mezelf maar verscholen in de keuken. Voor iedereen natuurlijk weer het moment om mij lekker te bezeiken. In de 2de helft heb ik de jongens 1 voor 1 naar beneden gestuurd om te eten en voor mij te kijken. Toen heb eenmaal 2-1 was ben ik zelf weer naar mijn kamer gegaan met Brenda en hebben we het laatste stukje af gekeken. Toen we dan eindelijk gewonnen hadden hebben we ff lekker gefeest en toen weer aan de slag. Natuurlijk was iedereen super blij voor me en hebben we lekker in de keuken staan dansen en zingen met z’n allen om het te vieren. Maar ja ik mis het wel hoor om nu lekker al dronken door de stad te lopen en met iedereen te feesten.
Verder had ook een deal met een collega staan als ik zou winnen dan trakteert hij mij en andersom. Dus nu wordt ik a.s. zondag als het goed is getrakteerd op een lunch in een Japans restaurant in het midden van Vancouver. Ik ben benieuwd… ik laat het jullie weten.

Nou dat was het eigenlijk wel weer voor deze keer. Nu ff lekker Uruguay – Ghana kijken en dan lekker slapen. Kan ik er vanavond weer lekker tegen met de formal night. Als jullie trouwens meer foto’s van mij willen zien onder werktijd, er zijn mensen die hebben foto’s op mijn facebook gezet, dus daar kunnen jullie meer van mijn sexy outfits vinden.

Mensen geniet lekker van het mooie weer in Nederland, ik ben jaloers. En maak er een lekker feestje van daar met het Nederlands elftal en ik laat snel weer wat van me horen.

P.s. Judy en friends…. Helaas deze keer niets spannend voor jullie!

P.s. 2: Mochten jullie mij trouwens een echte brief op kaart willen sturen dit is mijn adres nu:
Holland America Line
Ms. Ryndam
t.a.v. Twan Wijnhoven / Cabin B019
1330 Eastaugh Way #4
Juneau, AK 9901

  • 02 Juli 2010 - 19:41

    Bernie:

    Heeey broertjee!!
    whoei ik ben de eerste,, en zoals je al zegt nog niet lezen want de foto's staan er nog niet op! dan heb je maar eventjes pech gehad! maar het klinkt alsof je het wel naar je zin hebt met al die domme ammericanen! ik weet wel zeker dat jij dat lekkere eten gaat missen,, hier zal je het weer moeten doen met lekkere piepers en groenten:P wahhaha wel tof dat je nog nederland-brazilië hebt gekeken! het was de wedstrijd van het jaaaaar!! en we hebben gewonnen!! we missen je hier ook wel en als je terug komt gaan we lekker ons bezatten in nijmegen!

    Dikke kus je zusje
    p.s en geen meisjes versieren he:P wil geen hartaanval als je terug komt in Nederland met een vriendIN:P grapjee

  • 02 Juli 2010 - 20:22

    Loes:

    Ha Twan.

    Toch wel een hele belevenis zo'n stage.
    (Heb ik vroeger toch wat gemist, zeg)
    Na afgelopen zondag weet ik nu ook hoe kreeft, kwartel en truffel eruit ziet en smaakt. Geef mij maar gewoon hollandse kost. Sorry, ben een luxe eten barbaar.
    Zo te horen verloopt het allemaal naar wens daar.
    Misschien dat de amerikanen straks wel weten waar Nederland ligt als "we" wereldkampioen worden.

    Veel plezier op je "loveboat" groetjes Loes en natuurlijk Henk, Famke en Jasper.

  • 02 Juli 2010 - 20:55

    Britt, Lydia, Judy:

    Lieve Twan,

    Wij zitten hier nu met z´n 3en op Lydia haar studiootje in Barcelona, te wachten tot de paella warm is. In de tussentijd hebben we ons even vermaakt met het lezen van je verhaal :D (Judy heeft het voorgelezen).Echt wel weer mooi!

    Wij hebben het erg naar onze zin hier. We hebben alledrie wel al weer veel blonde acties op onze naam geschreven (je kent het wel ;).)

    Verder vinden we het erg jammer dat je geen sappige inside information voor ons hebt, maar maak het de volgende keer maar weer goed :).

    We missen je!

    Kus van K3

  • 03 Juli 2010 - 06:54

    Steph:

    Ben weer helemaal up to date!!!! Gelukkig heb je nog iets meegekregen van het mooie voetbal! Nu nog de halve finale en misschien zit er een kans in om kampioen te worden! Hahahaha! Nou lieverd ik volg je op de voet!
    Geniet lekker en have fun! x x x

  • 03 Juli 2010 - 09:14

    Carin:

    Hoi Twan,

    Leuk verslag hoor, ik zie het helemaal voor me!
    Je ziet er wel behoorlijk moe uit op die derde foto hoor.

    Niet te geloven dat jij in de vrieskou zit terwijl hier de mussen van het dak vallen.
    Heb gisteravond nog met je mam tot 2 uur snachts op een terrasje gezeten en nog was het niet afgekoeld.

    Geniet nog van je gebakjes maar sla die jonge meisjes vooral niet over, veel gezelliger!!
    Groetjes van ons allemaal!

  • 03 Juli 2010 - 11:58

    Djordy:

    Heey Twan,

    het is me weer een verhaal hé! Nou ik hoop dat je het toch nog erg naar je zin zult hebben en dan zien we elkaar weer als je terug bent!

    x

  • 03 Juli 2010 - 12:44

    Louis:

    lekker verslag, ik schrok al klacht over op jacht zijn naar meisjes.
    Maar ja sommige mensen moeten nu eenmaal zeiken.
    Trek je er niets van aan ga verder, want volgens mij blijft het een lang lopende vakantie.
    Nederland was gisteren, vrijdag dus, een grote feesttent na de winst op het WK en het mooie weer maakt het nog mooier jammer dat je dit mist, was net iets voor jou.
    Groetjes en veel plezier verder.

    Papa

  • 03 Juli 2010 - 13:22

    Ria:

    Hallo Twan

    Hier ben ik dan, vanuit een zonovergoten Venray. Het is hier zo'n 35 graden je weet dit is niks voor mij. Dus ik zit nu lekker binnen en ben reisverhalen aan het lezen en beantwoorden. Gisteravond was het nog lang druk in het dorp maar super gezellig met tante Carin. Hier had je echt bij moeten zijn maar ja je kunt niet alles hebben in het leven. Jij hebt al veel gebakjes, kreeft, heilbot, zalm en zelfs een McDonald's. Ook niet verkeerd allemaal die lekkere dingen. Let je ook een beetje op je gewicht? Wat lees ik nu op meidenjacht? zal toch niet waar zijn.
    Geniet van je stage je bent alweer bijna op de helft.

    Kus en knuf van een Venraaynaartje

  • 03 Juli 2010 - 16:21

    Faizal:

    twan that goods u a supervisor right now n your room so clean,akkaakakakka

  • 04 Juli 2010 - 13:51

    Eva:

    Hee Twan,

    Wat een prachtig verhaal weer. Fijn dat het eten goed is, is heel wat waard ;)
    verdeel je aandacht goed onder de gebakjes en ik ga je snel weer mailen.

    Dikke kus

  • 04 Juli 2010 - 18:28

    Mama Roos:

    Hee lieverd!
    Alles kits achter de rits is zo'n hele mooie uitdrukking, toch? :D
    Ik hoop dat je dinsdagavond toch wel vrij kunt ritselen, want de halve finale)en uiteraard DE FINALE) mag je natuurlijk niet missen. GO FOT IT HOLLAND !!
    Kus van een "gebakje":D:D

  • 07 Juli 2010 - 13:06

    Marga:

    Hey Twan,

    Heerlijk om je avonturen weer te lezen. Tja je moet ook niet teveel met de jonge dames kletsen dan worden de gebakjes jaloers.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline die trouwens super genoten heeft van haar verjaardagsfeestje. Hopelijk ben je volgend jaar wel van de partij.

  • 08 Juli 2010 - 19:12

    Danny:

    Hoihoi Twan, blijft leuk, het lezen van je stukkies. Geniet er van daar he en vergeet niet wat bij te leren he :d... groetjes, Danny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Ketchikan

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 59090

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: