Ik leef nog!! - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Ik leef nog!! - Reisverslag uit Valdez, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!!

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

14 Juni 2010 | Verenigde Staten, Valdez

Heey mensen,

Zo na lang wachten krijgen jullie dan weer eindelijk een up date van mijn spannende leven hier in Alaska. Door de drukte aan boord, geen internet, weinig tijd, veel feestjes en natuurlijk ook nog het werk en school leven dat ik moet bijhouden heb ik dan nu toch echt de tijd gevonden om jullie weer te laten genieten van mijn verhalen. Ik hoorde namelijk van mama al dat jullie haar behoorlijk aan het stalken zijn omdat jullie te nieuwsgierig zijn. Ik weet het, het is niet net als ik Kuala Lumpur waar ik bergen van tijd had, maar ik denk echt aan jullie.

Allereerst natuurlijk super bedankt voor al jullie leuke en lieve berichtjes. Ik heb ze allemaal al een paar keer gelezen en iedere keer opnieuw vind ik het leuk om ze te lezen. Kim: e-mailen kan natuurlijk altijd, maar ik heb niet altijd tijd om te lezen en te antwoorden, dus er kan enige tijd tussen zitten. Maar het gaat sneller dan mijn waarbenjij.nu in ieder geval.

Na mijn vorige bericht is er natuurlijk heel veel gebeurt dus hier komt het dan eindelijk. Mijn dagelijkse werkzaamheden de afgelopen maand waren voornamelijk het sluiten van het buffet restaurant na ontbijt en lunch en in de avond stond ik in de grote dining room. Hier was ik super visor en moest ik ervoor zorgen dat mijn boys al hun werk goed uitvoerden en natuurlijk ook niet er een potje van maakte. Ze probeerde me echt op allerlei manieren te testen door dingen te doen die normaal niet mochten, maar daar prikte ik al snel doorheen. Het sluiten van het restaurant was eigenlijk niet heel spannend omdat de topdrukte eigenlijk al over is rond dat tijdstip en ik er alleen voor moet zorgen dat alles klaar staat voor de volgende shift. Daarnaast had ik natuurlijk veel tijd om met de gebakjes te kletsen en ze voornamelijk te vermaken aan boord. In de grote dining room was ik verantwoordelijk voor zo’n 150 gasten verdeeld over zo’n 35 tafels. Best druk af en toe en iedereen wil aandacht van je. Maar goed die aandacht levert aan het eind van de cruise dan natuurlijk ook wel wat extra’s op.

Begin juni ben ik gestopt met het buffet restaurant en ben ik naar de room service verkast. Dit was natuurlijk weer helemaal nieuw en ook wel een beetje spannend. De eerste week goed ingewerkt door mijn collega’s en daarna moest ik het dan toch echt zelf gaan doen. Ik ben nu al bezig met mijn 2de week en ik kan vertellen het is zwaar maar so far, so good. Iedereen weet wat zijn taak is en ik moet alleen zorgen dat ze dan ook nog uitgevoerd worden. Daarnaast is het over het algemeen goed te doen alleen wanneer we in een haven aankomen vroeg in de ochtend dan bedenken toch in 1x heel veel mensen dan room service wel een goede optie is. Ik had afgelopen week dan ook in 1 uur tijd zo’n 150 orders. Hmm… klinkt als een makkie, maar dat was het toch niet. Zo 25 kamers hadden ontbijt dan toch ook echt 15 minuten te laat in de kamer. Dat betekent dat je ’s avonds je lieve gezichtje op moet zetten en je moet verontschuldigen aan tafel met een complimentary bordje aardbeien in chocolade saus. Hier ben ik natuurlijk heel goed in dus ja de mensen vergeven me het eigenlijk al voordat ik überhaupt iets gezegd heb. Best goed, ik wil voor eeuwig jong blijven, mijn collega’s lukt dat namelijk niet zo makkelijk heb ik al gezien en begrepen. Verder is het natuurlijk ook erg handig dat ik in de roomservice werk omdat ik nu zelf ook meer kan bestellen zonder dat het iemand wat uitmaakt. Ik maar hier dan ook graag gebruik van en de roomservice jongens weten mijn kamer al blind te vinden.

Verder hebben we 2 weken geleden al het eerste personeelsfeestje in mijn bijzijn gevierd. De hele avond drinken en feesten op kosten van de baas dat sla ik natuurlijk als party animal niet af. De dag erna was natuurlijk wel weer zwaar nakateren, maar ook dat heb ik overleefd. Met heel veel geluk kreeg ik vrij voor de lunch dus kon ik lekker bijslapen van 11 tot 5 uur. Nou ik kan je vertellen dat doet de mens echt goed. Morgen staat het volgende personeelsfeestje al weer gepland dus ik moet zorgen dat ik vannacht goed slaap anders gaat het woensdag mis. En ja zoals je als kunt raden is het dan weer haven dag dus wordt er weer veel van gevraagd en moet ik mijn aandacht er goed bij kunnen houden.
Ook ben ik afgelopen woensdag op bezoek geweest bij Twan (stagaire op de Ms. Oosterdam), we hebben daar lekker een beetje op zijn schip zitten chillen en daar geluncht. Daarna moesten we weer allebei aan de bak dus over 2 weken dan zien we elkaar weer en hopelijk hebben we dan iets meer tijd om door te brengen in Juneau. We liggen daar namelijk iedere 2 weken samen aan wal dus dat is wel echt heel erg gezellig.

We zijn op dit moment weer in het koudste stukje van onze tour en het valt nu wel echt al mee met de kou. Het is nu zo’n graadje of 10 a 15 dus het is best goed te doen. 3 weken geleden was het zelfs zo’n 28 graden hier in Alaska. Ja… ik dacht er zit geen zomer in voor mij dit jaar, maar het schijnt toch nog wel mee te gaan vallen. Ik heb dan dus ook lekker van het zonnetje genoten en zoals jullie ook op de foto’s kunnen zien het was echt heerlijk.

Verder gaat het echt allemaal goed en krijg ik ook echt de meest rare vragen die je maar kunt voorstellen. Zo zijn er gasten die vragen of de zon in Alaska ook in het westen onder gaat…? Uhh ja? Waarom zou het hier anders zijn. Of er ook liften zijn die je van de voorkant van het schip naar de achterkant van het schip brengen…. Hmmm sorry we zijn niet op het vliegveld en zijn er mensen die toch echt vragen of de crew ook aan boord van het schip slaapt. Tsja… wat moet je dan zeggen…?! Nee wij worden afgevoerd en komen in de ochtend weer terug. Ja die mensen zijn af en toe niet echt heel slim maar het is voornamelijk wel altijd feest.

Zoo ik zit echt te denken wat ik jullie nog meer voor boeiende verhalen kan vertellen… Ohh ja voor alle mensen die natuurlijk hun verdediging gehaald hebben heel erg gefeliciteerd en ga lekker genieten van jullie wel verdiende vakantie!! Ik denk natuurlijk wel heel veel aan jullie, maar ik kan niet altijd op de hoogte blijven van de dingen die jullie aan het doen zijn.

Goed voor zover mijn nieuwste story vanuit het prachtige Alaska. Ik ga proberen om ook nog wat foto’s erbij te zetten zodat jullie weten dat ik nog steeds a life ben en zodat jullie me nog een beetje kunnen herkennen voor als ik over 3 maandjes weer terug ben in Nederland.

Tot die tijd… gedraag jullie, want waar ik ook ben ik hoor en zie toch alles!

P.s. Judy en friends de counting continues en 1 extra zwembad. Maar goed, daar blijft het voor de komende tijd ook bij want ja… tis een blijvertje ;)

  • 14 Juni 2010 - 20:48

    Mama Roos:

    Haha , geweldig verhaal dus en dan zeker die domme vragen: een lift van voor naar achteren :D:D

  • 14 Juni 2010 - 20:51

    Mama Roos:

    Hee Twan, Kim heeft haar verdediging gehaald, moet haar rapport nog een beetje aanpassen, volgende week presentatie. Ik vloog haar leraar zowat aan :@. Die zegt gewoon: Niks aan de hand hoor mevrouw, terwijl zij staat te brullen. Wat nou niks aan de hand, ze huilt toch niet voor niks:@ !
    Maar ik werd wel uitgenodigd voor de Funda in september haha, dus het komt allemaal goed.
    Hoop dat alles goed blijft gaan, dan zie ik jou ook in september weer!
    PS Je gordijnen hangen prachtig XXXX
    Kus van mama Roos.

  • 14 Juni 2010 - 20:51

    Marja:

    Jeetje twannie-boy wat sta je sexy op de foto ;)hahaha

    Blijf genieten!

    Liefs xxxx

  • 14 Juni 2010 - 21:06

    Juliette:

    Leuk verhaal Twan!! Have fun op de volgende party en succes de day after!!
    Xxx

  • 15 Juni 2010 - 07:32

    Bernie:

    haai broertje,
    Je leeft!! hoeraa:P

    Klinkt goed daarzoo! Foto's zien er weer lekker uit wahahha;) Gelukkig heb je het naar je zin,, dan vergeef ik het je dat je niets laat horen:P

    Heeeel veel plzier nog en ik ga hier lekker vakantie vieren:D
    Dikke kus

  • 15 Juni 2010 - 07:58

    Kiiem:

    Eindelijk een verhaal! Ben nu je "cruise" boek aan het lezen, dus was al bang dat jij ook verdwijningstrucs uit had gehaald ;) :P

    Heb je gemaild!

    xx

  • 15 Juni 2010 - 11:08

    Loes:

    Ha Twan
    Ik word wel op mijn wenken bediend (lijkt wel roomservice)
    Had net berichtje weg dat het tijd werd voor een update en daar is tie al.
    Leuk verhaal.
    Deze keer moet je echt wel werken begrijp ik maar ik lees ook dat er tijd is voor vermaak.
    Goede balans is belangrijk.
    Fijn dat je het naar je zin hebt.
    veel plezier nog en tot horens.

    dikke kus Loes, Henk, Famke en Jasper.

  • 15 Juni 2010 - 20:44

    Ria:

    Hoi Twan
    Fijn om weer eens iets van je te horen, en te zien. Al hebben we gisteravond nog een half uurtje gebeld. Leuk verhaal, en foto's is dit je nieuwe outfit? Staat je overigens wel goed die groene kleur. Ik kijk alweer uit naar een nieuwe story, laat ons niet te lang wachten!

    Kus en knuf van mama

  • 15 Juni 2010 - 22:22

    Pimmetje:

    Oh echt waar. Het lijkt wel dat als mensen op een boot stappen of het hotel binnenlopen meteen hun hersens in de status 'inactief' schieten. Wat een onzin vragen je inderdaad op je af krijgt :P

    Verder is het goed te horen dat je het nog zo naar je zin hebt en vermaakt met de zwembaden! Ik heb het nog steeds ontzettend naar mn zin in Amsterdam en mijn eerste baan is nu ook een feit, want ik start vanaf 1 augustus voor een half jaar.

    Nou schatje, doe rustig aan en ik mail nog wel even. x

  • 16 Juni 2010 - 10:19

    Judy:

    Hey mattie!!

    He he eindelijk een teken van leven :D. Mooi verhaal weer. En aan de foto's te zien is het weer een feestje :). Ik moet je binnenkort ook maar eens even gaan mailen, want dr zijn wat leuke dingen op komst! (reisje Thailand/Austtralie/Nieuw Zeeland) :D

    Maar goed, enjoy!! Want als je het zo druk hebt zal de tijd wel eens zo hard gaan!

    Kusss,
    Judy

  • 16 Juni 2010 - 10:20

    Judy:

    Ik zie dat mijn vinger iets te lang op de 't' is blijven hangen :P

  • 17 Juni 2010 - 08:36

    Eva:

    Hee Twan,

    oh, wat ben ik jaloers op je prachtige verhalen!! Hoop dat je het nog steeds naar je zin hebt en veel ervaring opdoet. Geniet van de weinige vrije tijd die je hebt en laat snel weer een nieuw verhaaltje achter.

    En verzin maar lekker creatieve antwoorden voor de domme vragen ;P

    Hele dikke kus

  • 17 Juni 2010 - 14:03

    Steph B:

    Joehoe Twannie,
    Top om van je te horen, ben blij dat je 't zo naar je zin hebt daar! Belangrijkste informatie staat toch weer helemaal onderaan zie k;) Was 't n mooi zwembad? Oud of jong;) Ik wil meer details! Dikke kus xxx

  • 17 Juni 2010 - 18:10

    Anouk:

    Hey Twan,
    Leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat! Had ook niet anders verwacht ;)Enjoy de laatste 3 maanden, want voor je het weet zien we elkaar bij de funda-uitreiking!
    Kus

  • 21 Juni 2010 - 19:05

    Louis:

    laat ik maar eens wat later reageren, zoals je nu ziet is het alweer een aantal dagen geleden dat er een reactie is geplaatst, heb je weer wat nieuws te lezen.
    Mooie verhalen, fijn te horen dat het allemaal geweldig is op de MS Rijndam.
    Terwijl ik dit berichtje maak kijk ik terloops naar het WK voetbal Spanje Honduras, krijg je hier ook wat van mee of leeft het niet op de boot bij de gebakjes en jou collega's.
    Verder is het feest van mama ook geweest, het was in een woord perfect en super gezellig. Mama zal dit in haar mailtjes verder wel vertellen.
    He groetjes en tot het volgende berichtje.

    papa


  • 24 Juni 2010 - 13:41

    Marga:

    Ha die lieve Twan,

    Wat weer een heerlijk verhaal zeg, ik geniet er iedere keer weer van om je avonturen te lezen en de foto`s te bekijken. Wat zie je er toch goed uit in dat pak. Mare sjonge sjonge wat ben ik nu toch benieuwd naar dat zwembad zeg.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Valdez

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 59089

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: