Eerste 2 weken in Alaska - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Eerste 2 weken in Alaska - Reisverslag uit Haines, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weken in Alaska

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

19 Mei 2010 | Verenigde Staten, Haines

Heey allemaal,

Nou eindelijk dan een berichtje vanuit het koude Alaska. Nadat ik 2 weken geleden ben aangekomen in San Diego is er echt al van alles gebeurt. Na de meest comfortabele vlucht die een mens zich maar wensen kan, (bijna leeg gemiddeld 3 stoelen pp) was ik dan eindelijk in San Diego. Op het vliegveld ontmoette ik al meteen een Nederlands meisje, Brenda. Met haar heb ik de avond doorgebracht en zijn we samen de dag erna aan boord gegaan. Het hotel waar we sliepen was echt mega luxe, ik had gewoon 2 queen bedden en ze sliepen lekker hoor, beter kan een mens zich niet wensen. Eindelijk aan boord waren we dan naar 2 uur wachten in de haven en a wat trainingen en introducties werd ik meteen aan de slag gezet. Eerst in het buffet restaurant en daarna in het a la carte restaurant. Omdat ik echt helemaal niets wist liep ik maar een beetje rond als een dood vogeltje en probeerde ik mijn best te doen. De afgelopen 2 weken ben ik dan ook al steeds bezig met het buffet restaurant voor ontbijt en lunch en het a la carte restaurant voor diner. Het is niet totaal zoals ik had verwacht, maar het gaat steeds meer wennen en ik begin het ook steeds leuker te vinden. Zoals ik al had verwacht lopen er echt heel veel gebakjes hier rond en is de gemiddelde leeftijd ongeveer 65 jaar…. Pfff ik weet het! En het mooiste is, ze bieden je allemaal aan om je nieuwe moeder/oma te worden voor een week. Lachen dus maar wel vermoeiend af en toe.

Mijn werkuurtjes zijn ongeveer 12 uur per dag nu, daarnaast feest ik ook nog een paar uur per dag dus ja… t slapen gaat nog niet zo goed. Maar goed, af en toe je rust nemen en wat koffie doet de mens wonderen. Ook het zeeziek worden gaat steeds beter. 2x pas echt bleek gekeken van de golven, maar mensen het slaapt goddelijk kan ik jullie vertellen. Gisteren een chocolade festival gehad, en t was zo onrustig op de zee dat het water zelfs uit het ZWEMBAD kwam. Verder zijn er echt 100000000 miljoen activiteiten en overal wordt geacht dat je aanwezig bent wanneer je kunt en dat je de gasten zoveel mogelijk entertaint. Ik ben zelfs al met een oma de bar in geweest om een hele avond te feesten op haar kosten, echt top hoor. Die mensen zijn dol op me dus dat is wel top.

Mijn collega’s zijn ook echt super leuk en echt heel aardig. Ze nemen me echt mee op sleeptouw en willen alles van me weten. Ze komen zelfs allemaal in mijn hut chillen omdat ik een hutje voor mezelf heb waar ik wel echt heel erg blij mee ben. Tis niet groot, maar ik heb een stapelbedje en bureau en een grote badkamer voor mezelf. Iedere dag wordt ook netjes mijn bedje opgemaakt en wordt er gepoetst. Hoe chill kan een mens het hebben? Ook mag ik iedere dag in het buffet restaurant eten tussen de gasten, dus ik geniet lekker van het eten. (Ik kom zelf ook terug als een vet varkentje!) Het enige waar ik wel echt aan moet wennen is dat iedereen met constant boss, sir of chief noemt. Ik ben echt iemand met gezag nu ineens, maar ja ook dat went helemaal. Ze doen echt alles voor je dus echt top!

Nou verder gebeuren er niet echt heel veel spannende dingen, aangezien de mensen echt te oud voor woorden zijn. Maar goed tis wel lachen als er walvis omhoog komt dan rent iedereen naar het raam om te kijken, zelfs mensen met rollators kunnen dan ineens rennen. Verder zijn er mensen die denken dat wij niet aan boord slapen, maar ergens anders? Geen idee wat ze denken maar goed slim zijn ze af en toe niet.

Nou ik ga weer verder, want ik heb echt maar een korte break vandaag. Ik ga lekker weer de nieuwe gasten aanboord verwelkomen met mijn buffetje en dan vanavond lekker barbecueën.
Ik ga snel weer een keer wat van me laten horen en beloof dat er dan ook foto’s komen, van mijn pakje, kamertje en omgeving!!

Tot die tijd….geniet van het leven!

Ps. Judy en friends….. t was echt een goede! Beter kan een mens zich niet wensen!

  • 19 Mei 2010 - 07:19

    Kiiem:

    Haii Schatjee!

    Eindelijk een berichtje van je! Ben helemaal gelukkig! Heb al met je moeder ge-emaild hoe t nou met je gaat.

    Mooi verhaal schrijf je, uitgebreider dan je vorige maleisie verhalen.

    Dat je veel zou feesten had ik niet anders verwacht. Maar wat bedoel je nou met 'gebakjes' ? Ik dacht dat dat lekkere jongens waren? Maar vervolgens schrijf je over 65+ers...

    Kan ik je eigenlijk gewoon e-mailen, of lees je dat nooit?

    Geniet er van!

    Dikke kus van Kim

  • 19 Mei 2010 - 07:19

    Annette:

    haha dood vogeltje! Mooi verhaal hoor..fijn om te horen dat je (eindelijk) ook gestart bent met je stage en dat je het naar je zin hebt :)
    Goodluck!
    Liefs

  • 19 Mei 2010 - 07:27

    Judy:

    Jooow Mattie!

    Wat een mooi verhaaltje, ik zie je al helemaal lopen daar :D. Ik vind Maastricht al wel een beetje saai zonder jou.. Maar ben nu toch heel druk met afstuderen enzo, dus ik vermaak me nog wel even. En over 116 daagjes ben je alweer terug :P.

    Geniet er nog van! Zwem ze ;).

    xxx

  • 19 Mei 2010 - 07:29

    Angelica:

    Hey liefie,

    Goed wat van je te horen! Geniet ervan! Tot snel lieverd!

    (K)

  • 19 Mei 2010 - 07:32

    Steph:

    Toppie Twan, leuk om te lezen:) Post indd snel maar wat foto's en ben benieuwd naar je komende verhalen! Dikke kus x

  • 19 Mei 2010 - 07:40

    Carin:

    Hee chief!
    Fijn zo n uitgebreid verslag, maar dat mocht onderhand ook wel eens ;) Leuk al die mama's en oma's, ik zie het helemaal voor me.
    Ik ga me nu op de foto's verheugen, of laat je ons daar weer zo lang op wachten?
    Succes en geniet!!
    (K)

  • 19 Mei 2010 - 08:46

    Marga:

    Wat kan het leven toch mooi zijn, vooral als je daar lekker je eigen bedje niet hoeft op te maken, lekker samen met de gasten mag eten van al het lekkers, Boss en Chief worden genoemd. Wat heb jij het toch goed geregeld Twan. Een groot feest, tja wel met Oma`s maar dat moet je er dan maar op de koop toe nemen. Haha en zo te lezen verwennen die je daar ook nog met al die lekkere gratis drankjes ;-)Feest maar lekker verder.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline

  • 19 Mei 2010 - 08:57

    Britt:

    Hee lieverd!!

    Wat een super leuk verhaal! Vind het heel fijn da je het zo naar je zin hebt!! En tussen die omaatjes.. Dat komt allemaal goed met jou als ideale kleinzoon ;)...

    Ik mis je wel heel erg hoor!!! Tis een stuk saaier zonder jou :(
    straks een partij van 100 pax. Bij beau... En dan mis ik mijn lieve (werk)vriendje toch wel heel erg!

    Maar goed, je weet het geniet geniet geniet!!!!!!!! :D

    kus xxx

  • 19 Mei 2010 - 08:59

    Britt:

    Hee lieverd!!

    Wat een super leuk verhaal! Vind het heel fijn da je het zo naar je zin hebt!! En tussen die omaatjes.. Dat komt allemaal goed met jou als ideale kleinzoon ;)...

    Ik mis je wel heel erg hoor!!! Tis een stuk saaier zonder jou :(
    straks een partij van 100 pax. Bij beau... En dan mis ik mijn lieve (werk)vriendje toch wel heel erg!

    Maar goed, je weet het geniet geniet geniet!!!!!!!! :D

    kus xxx

  • 19 Mei 2010 - 11:03

    Juliette:

    Twan!! Leuk verhaal zeg, geniet ervan daar op de boot!
    Liefs xx

  • 19 Mei 2010 - 11:05

    Steph:

    Hey lieverd! Wat fijn dat t goed bevalt, had niks anders verwacht van jou! Hier bij Beau is t vrij rustig alhoewel we vandaag vol zitten!
    Ben nieuwsgierig na je foto's en je hutje! Geniet lekker, en ik wacht in spanning af na je 2de story!
    x x x

  • 19 Mei 2010 - 11:19

    Marco & Mark:

    Hey Twannie,

    Leuk verhaal man. Zo te horen voel je je als een vis in het water hihi.

    Vragen ons wel af of je de hele tijd met dezelfde gasten aan boord zit of komt er ook nog nieuwe gasten?

    Geniet nog maar lekker van de reis en hopenlijk wordt het een onvergetelijke ervaring.

    Dikke kus m&m

  • 19 Mei 2010 - 13:49

    Ria:

    Hoi Twan
    Voor mij ben en blijf je gewoon Twan, niks boss, sir of chief. Dat zal best wel wennen zijn voor jou, en straks als je weer thuis bent moet je weer ontwennen. Dus geniet er maar lekker van voor je het weet is het weer voorbij. En je dacht zo fijn een paar maandjes zonder mama heerlijk, krijg je er tig voor terug te gek. Fijn dat je het zo naar je zin hebt en alles steeds leuker gaat vinden. Ben reuze benieuwd naar de foto's. Dus snel een keer op de site zetten. Je hebt mij nu wel heel erg nieuwsgierig gemaakt.
    Veel liefs en tot gauw.

    Mama

  • 19 Mei 2010 - 15:29

    Bernie:

    daaaaaag lief broertje!!

    zoo te horen ga jij je wel vermaken met die gebakjes daar:P je weet toch dat omatjes dol op je zijn!! hihi

    verder klinkt het goed,, zupen op ander mans kosten, eten in het restaurant, je eigen badkamer en eigen hokkie! Jij komt nooit meer thuis:p wahah

    Super leuk om eens wat van je te horen!
    En succes BOSS

    xxx

  • 19 Mei 2010 - 15:32

    Loes:

    Ha Twan.

    Leuk verhaaltje.
    En dan die oma's allemaal, wel lachen.
    De reacties van ieder op jouw verhaal zijn ook zo leuk.
    Nou veel plezier op dat kleine bootje en tot gauw.

    Liefs Loes, Henk, Famke en Jasper

  • 19 Mei 2010 - 16:09

    Laura:

    Hoiii Twan!

    zozoo dat klinkt echt als een paradijsje daar, alleen het zeeziek zijn is beetje jammer!

    geniet maar lekker van al die aandacht en het lekkere eten:)! ben heel benieuwd naar je foto's

    groetjes Laura

  • 19 Mei 2010 - 17:12

    Mama Roos:

    Hoi Twan :D
    Eindelijk van je gehoord, was al bang dat je op een ijsberg vastzat :D:D
    Volgens mij moet ik niet nog 7 jaar wachten met mijn cruise maar nu gelijk boeken met zo'n boot vol met oma'tjes, daar pas ik best wel tussen haha. Alleen: Dan neem JIJ mij mee naar de bar :P Lachen wordt dat.
    Maar alle gekheid op een stok: Fijn dat je eindelijk begonnen bent en het ook leuk vindt. Een ijzersterke ervaring die je je levenlang niet meer zal vergeten.
    Heel veel plezier en tot schrijfs :D:D
    Dikke kus van mama Roos.

  • 19 Mei 2010 - 17:40

    Louis:

    He kerel,

    Gebakjes of geen gebakjes plezier maken doe je zelf en 1 dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    Maar uit het verhaal hoef ik mij hierover geen zorgen te maken.
    Maak veel foto's zet er ook een aantal op de site dan kunnen we in ieder geval de sfeer even proeven.
    Groetjes en tot de volgende berichtjes, ik hoor ze wel van mam.

    succes pap.


  • 19 Mei 2010 - 20:24

    Marja:

    Jeetje Twannie boy, dit klinkt zo tof! Ik ben echt blij voor je dat het uiteindelijk allemaal is doorgegaan.

    Keep enjoying your stay on the boat ;)

    Liefs x

  • 19 Mei 2010 - 20:47

    Astrid:

    Twannie,

    Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Wel lange werkdagen hoor, maarjah dat wist je van te voren ook!
    Heel veel plezier de komende tijd daar op zee:P
    Kus As

  • 19 Mei 2010 - 21:12

    Lydia:

    Hey lieve Twan,
    Super leuk om te lezen en top dat je het naar je zin hebt! Jammer dat je niet zo veel kunt scharrelen he ;) of zet je dat hier gewoon niet op....hahaha
    Geniet ervan, sir ;)
    XXX Lydia

  • 20 Mei 2010 - 07:38

    Eva:

    Hee Twannie,

    wat super om eindelijk jouw stageverhalen te horen!! Heel grappig dat ze je Boss noemen, maar wen er maar niet aan ;)

    Ben heel benieuwd naar je foto's en verdere verhalen. en tip voor zeeziekte: kijk naar de horizon, die beweegt niet

    heel veel succes met je stage en geniet van alles!

    dikke kus

  • 20 Mei 2010 - 09:57

    Rémon:

    Hey sir Twannie!

    Hartstikke leuk om je verhaaltje te lezen!

    Geniet nog maar fijn van al je tijdelijke omaatjes en mama's ;-P

    Dikke kus X

  • 20 Mei 2010 - 20:34

    Pim:

    Chief Twannie! Klinkt stoer :) En ook weer een hele kamer voor jezelf, wat een luxe. En dat er zoveel fossielen aan boord zijn, das toch alleen maar leuk!?! Allemaal 'surrogaat' oma's.

    Lieverd geniet volop ;) x

  • 21 Mei 2010 - 18:36

    Thea:

    Hoi Twan
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat. Wat grappig met al die omaatjes. Verwen ze maar lekker,dat doen ze ook met jouw. Geniet van je stage
    Thea

  • 22 Mei 2010 - 10:38

    Nicky:

    leuk verhaal Twan! ben zeker beniewd naar de foto's van je pakje;) en de gebakjes tuurlijk whaha veel plezier!!
    kuss

  • 23 Mei 2010 - 14:45

    Thea :

    Hoi Twan

    De groeten van opa en oma,ze zijn op bezoek in liessel. Meteen jouw site laten zien. Ze zien wel dat je het goed naar je zin hebt.
    Veel groetjes en tot gauw.

    Opa en Oma.

  • 24 Mei 2010 - 09:49

    Steven:

    hey schat,

    Wat leuk datje het steeds meer naar je zin hebt en dat tussen opaatjes en omaatjes:)

    geniet er vooral van!!!!!

    grtz steven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Haines

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 59087

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: