Aangekomen in de Caribbean - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Aangekomen in de Caribbean - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Aangekomen in de Caribbean

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

20 November 2010 | Mexico, Mexico-stad

Hallo allemaal,

Na een lange tijd dan weer eindelijk een mailtje van mij. Of nou ja lange tijd.... volgens mij is het maar 2 weekjes geleden dat ik nog wat van me heb laten horen. Maar ik kreeg van mama al mailtjes dat het weer tijd werd om jullie wat te laten horen dus bij deze! Mijn excuus deze keer is trouwens dat mij laptop kapot ging en hij nu pas weer gefixt is dus ik geen tijd had haha... en ik natuurlijk te druk was met op het strand liggen ;)

Natuurlijk ten eerste super bedankt voor al jullie leuke reacties. Ik ben zeer blij dat iedereen ook reageerd als ze het gelezen hebben. Ik vind het echt leuk om te lezen dat jullie aan mij denken en dat jullie me natuurlijk ook wel een beetje missen.

Nou goed om echt verder te gaan waar we gebleven waren. Na 8 zeedagen zouden we dan eindelijk naar de Bahama’s gaan. Echter op zaterdag ochtend kwamen we daar aan en bleek het weer echt verschrikkelijk te zijn. Hebben we besloten om maar direct door te varen naar Fort Lauderdale. Niet iedereen was er even blij mee, maar goed het was niet anders en dus kregen we de 9de zeedag op een rij erbij. Op zondag in Fort Lauderdale hadden we de eerste Amerikaanse port en kregen we een algemene inspectie. Iedereen moest door de douane heen en toen ik weer m’n papiertjes geregeld had voor het komende half jaar en we met lof geslaagd waren voor ons veiligheidsplan zijn we in de avond gaan varen richting de Caribbean.

Maandag gingen we dan eindelijk naar Half Moon Cay (ons privé eiland). Hier was een grote barbeque en dat was natuurlijk hartstikke gezellig. Het eiland is prachtig.... witte stranden en licht blauwe zee. Een mooi temperatuurtje van 35 graden maakte het netjes af. Echter naar mijn diens had ik geen zin meer om het strand op te gaan! Ik had meer zin om gewoon lekker een douche te nemen en een slaapje te doen. Daarna doorgevaren naar Grand Turk, San Juan en Sint Maarten. Allemaal mooie plaatjes maar ik heb er nog niets van gezien. Te druk met dingen aan boord regelen en geen tijd om op het strand te gaan liggen.

Deze week zijn we weer in Grand Turk geweest en heb ik lekker op het strand gelegen na mijn dienst in de middag. Natuurlijk heb ik een paar foto’s gemaakt en die zal ik er dan ook voor jullie bijvoegen. We zijn nu in Mexico en vanmiddag ga ik nog even met collega’s van de keuken het strand op na de lunch om even een duik te nemen en een beetje van de zon te kunnen genieten. Dan vanavond weer terug varen naar Fort Lauderdale zodat we zondag weer netjes de gasten kunnen gaan wisselen.

Deze week weer super leuke mensen aan boord (in tegenstelling tot vorige week). Lekker ouderwets gezellig. Beetje rondhangen in de Dining Room en lekker kletsen met iedereen. Nieuwe vrienden maken en voornamelijk lekker genieten natuurlijk. Heb vorige week van gasten een flest wodka gekregen omdat ze denk ik vonden dat ik nog niet genoeg dronk aan boord. Nou ja... lekker hij staat hier in de mini bar en iedere avond voor het slapen lekker een klein slaapmutsje!

Ook ben ik 2 weken geleden van kamer gewisseld. Mijn kamer was toch voor iemand anders en het was de bedoeling dat ik met een andere stagaire mijn kamer zou gaan delen. Daar had ik natuurlijk geen trek in dus heb ik even geregeld dat ik mijn eigen hutje zou krijgen. Heb nu een iets grotere kamer gekregen, maar heb mijn 6 kleerkasten moeten in wisselen voor 4 en mijn stapelbed voor een 2 persoonsbed. Mooi deal zou ik zo zeggen. Ook heb ik een nieuwe cabin steward gekregen die nog veel meer georganiseerd is dan dat ik zelf ben. Nu is mijn kamer echt iedere dag net een poppenhuis! Alles ligt precies op een rijtje en als ik 1 ding verplaats dan weet ik ook weer dat het de dag er na precies ligt zoals het hoort te liggen. Hij ruimt alles tot in detail op en het ziet er echt meer dan verzorgd uit. Op de foto’s is het niet te zien haha.... want die heb ik nu gemaakt nu die nog niet langs is geweest!! Ik slaap nu op dek 8 achter de brug. Dus ik ben nu ook een stuk vaker daar te vinden om lekker te genieten van het prachtige uitzicht dat daar is. Ook heb ik een pantry naast mijn kamer met een koffie machine. In de ochtend kan ik dus lekker een verse espresso, cappucino of latte drinken om even lekker wakker te worden voor het werken begint. Ook ben ik de 2de nacht op mijn nieuwe kamer uit bed gevallen omdat we te hard aan het schommelen waren. Nee ik was niet dronken.... ik werd gewoon de dag er na wakker op de grond.... heel raar!

Verder heb ik ook de weg naar de bar gevonden. Super mooi ingerichte bar en hartstikke gezellig. Natuurlijk meer mensen aan boord dus het is vaker een ook stukje drukker in de bar. Natuurlijk geniet ik daar wel van en heb ik het hartstikke naar mijn zin. Echter is het vaker sneller al 3 uur ’s nachts dan dat ik zou willen. En ik moet in de ochtend tot echt weer om half 6 op staan om het ontbijt te openen. Maar goed, af en toe met een half slapende kop aan het werk kan geen kwaad! Ik heb leuke collega’s en met elkaar overleven we de dag wel weer!

De gasten zijn natuurlijk nog steeds niet even slim en we krijgen dan ook hier weer de meest originele vragen om onze oren gesligerd. We hebben in de lift matjes liggen met de dag erop. Zo weet iedereen welke dag het is, en natuurlijk worden deze precies om 12 uur ’s nachts verwisseld. Echter zijn er toch gasten die zich afvragen of wij die iedere dag vervangen of dat het gewoon uit zichzelf gebeurt en of we echt van iedere dag een mat hebben of dat we er af en toe 1 overslaan.... uhh nee! Test het... we hebben 14 liften dus ga ze nakijken. Verder wordt er ook nog steeds gedacht dat wij niet aan boord slapen en waarom het vandaag regent. Helaas ook wij wensen dat het prachtig weer is, maar wij kunnen hier niets aan veranderen.

Voor de rest is het voornamelijk erg rustig aan boord en gedraag ik me nog steeds voorbeeldig. Ja jullie geloven er zeker niets van, maar toch is het zo! Komende week is het Thanksgiving en krijgen we mega grote gevulde kalkoenen aan boord. Is kijken hoe de Amerikanen zo’n feestje vieren. Ook zijn de voorbereidingen voor kerst en oud en nieuw bezig dus hopelijk wordt dat een mooi feestje.

Verder is dit het eigenlijk wel een beetje voor deze keer. Het is niet een mega spannend verhaal, maar er is ook niet echt iets heel speciaals gebeurt. Ik denk dat er de komende tijd wel meer gaat gebeuren waarvan ik jullie op de hoogte kan houden. Ik zal in ieder geval proberen zo veel mogelijk foto’s te maken zodat jullie ook een beetje een idee hebben van waar ik uithang en hoe het er hier allemaal uitziet.

Voor de mensen die me nog post willen sturen dit is mijn adres aan boord:
Wordwide Shore Service FLL
2026 Eller Drive
Pier 26, Port Everglades 2nd Floor
Fort Lauderdale, FL 33316 USA
Ms. Nieuw Amsterdam
t.a.v. Twan Wijnhoven #75655
Training & Development – Cabin N010

Voor de rest zou ik zeggen. Geniet van het prachige druilerig weer in Nederland. Ik zal hier genieten van de Caribbische zon! Ohh ja... en vergeet niet een schoentje voor mij te zetten! Ik denk dat sinterklaas ook wel aan mij denkt (ook al ben ik ver weg).

Tot snel weer!

P.s. ik heb net de eerste caribbische regendouche over me heen gehad! En niet te zuinig ;). Dus ben gerust ook hier regent het af en toe.

  • 20 November 2010 - 14:48

    Willemijn & Kyra:

    Dag lieverd !
    Wat een prachtig verhaal weer ... Zijn jaloers op je.
    Geniet er van en tot snel.
    Dikke kus van ons beiden

  • 20 November 2010 - 16:28

    Geert En Dave:

    Hey Twan,
    is wel vol te houden daar op die boot volgens ons.
    Geniet van je avontuur!

    Tis hier koud en guur, dus je mist niks, geen roddels in Rooy, de Sint is er en hier alles goed.

    Groeten en tot weer's.

    Geert en Dave.

  • 20 November 2010 - 16:39

    Juliette:

    Lekker hoor in het zonnetje!! (al is dat kleurtje nog niet echt gekomen zo te zien ;)) Geniet ervan!!
    Xx Juliette

  • 20 November 2010 - 18:26

    Ria:

    Hallo Twan

    Nou dat ziet er allemaal weer goed uit zeg. Ja, en wat dat schoentje zetten betreft, ik kan geen schoen van je vinden. Die zullen wel in een van je 4 kasten staan!!:D.
    Geniet van je vrije uurtjes op het strand.

    Kus en knuffel, mam

  • 20 November 2010 - 23:37

    Judy:

    Hooooi!

    Tis altijd weer leuk om zo'n verhaaltje van je te lezen :). Maar wat is een cabin steward..? Heb je een persoonlijke housekeeper? Nee toch zeker?? Fotootjes zien er mooi en vooral chill uit :).

    Ik vlieg morgen naar Sydney, dus ik heb lekker ook geen last van winterdepressies en meer van dat soort oncomfortabelheden :P. Vanuit daar ga ik eens proberen of ik een briefje ofzo op de post kan doen :).

    Doei sjattieee
    xxx

  • 21 November 2010 - 11:28

    Marga:

    Ha die Twan,

    Heb even lekker kunnen lachen om die matjes in de lift. Geweldig hoe je het ook schrijft. Nou Mergeline en ik willen nu ook wel zijn waar jij bent hoor, daar lekker aan het strand, beetje liggen beetje zwemmen. Mergeline vroeg zich alleen af of je ook in je zwembroek werkte ;-)

    Enne nee natuurlijk had je niet gedronken die avond de bar vond je pas later ;-) ?????????????

    We zullen hier een extra schoentje voor je zetten. Wie weet komt er iets voor je in.

    Liefs Marga, Theo en Mergeline

  • 21 November 2010 - 13:34

    Angelica:

    Hey lieverd,

    Dat kleurtje blijft werken ... Maar komt vast in orde. Leuk he verhaaltje. Ps: waar heb je die god vergeten zonnenbril vandaan?
    Sint heeft hier nog wel een extra schoen om te zetten! Ik ga morgen proberen je een pakketje te sturen, Ben benieuwd hoelang het duurt.

    (K)

  • 21 November 2010 - 16:46

    Louis:

    Hey kerel.
    leuke job, als ik zo e.e.a. hoor en bekijk op de foto's ontbreekt het aan weinig.
    Geniet vooral van alle mooie dingen, mooeie boot trouwens, stuur de volgende keer is wat foto's van de binnenkant van jou bootje !!!!!!!!.
    Tot het volgende berichtje.
    Papa

  • 21 November 2010 - 18:25

    Mama Roos:

    Hoi Twan!
    Ook ik heb weer genoten van je verslag :D en ben toch wel stikjaloers op jouw cabin steward, die mag ik vast wel een weekje lenen? Nou ja, met de chaos hier thuis misschien wel maandje? :D:D
    Wat een heerlijk blauw water of je foto's, wij waren vanmiddag in Zandvoort, maar die zee ziet er toch wel heel anders uit :D :D
    Zo te lezen heb je het weer helemaal naar je zin, al moet je wel erg vroeg om om te werken :S, maar ja je kunt niet alles hebben, toch?
    Heel veel plezier en tot het volgende verhaal.
    Kus :D van mama Roos :D

  • 21 November 2010 - 21:25

    Lydia:

    Ja hoor...het is je weer gelukt hoor! We zijn weer stik jaloers op je! Petje af voor je harde werk, en keep the fun going. XXX

  • 22 November 2010 - 14:40

    Kiiem:

    Schatje!

    Mooi verhaal weer. Gaat zo te lezen dus helemaal prima! Geniet er lekker van he en we mailen :)

    Dikke kus!

  • 23 November 2010 - 00:19

    Venray:

    Hey Twan, hopelijk gaat alles goed. kom je eens op msn? greetz Jarno

  • 25 November 2010 - 13:34

    Carin:

    Happy Thanksgiving Day Twan!
    Ben benieuwd hoe het gevierd wordt, zal zeker met veel lekker eten en drinken gepaard gaan.
    Leuk om dat ook allemaal eens mee te maken. We lezen het binnenkort wel!
    Veel plezier verder, geniet!!

    (k) Martin, Carin en de kindjes

  • 30 November 2010 - 21:32

    Eva:

    Hee Twannie!!!
    Sorry voor de late reactie, beetje druk de laatste tijd. ff in het kort: iedereen op mijn vestiging is ontslagen, behalve ik. Gevolg is dat ik nu dus weer iedere dag naar Amsterdam Sloterdijk aan het reizen ben (bijna 4 uur reizen op een dag)...
    Misschien dat ik je toch nog ga vragen of ze nog iemand zoeken bij jou aan boord?

    Maar fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt!! En geniet van het heerlijke weer, want hier vriest alles kapot en is alles wit... Wel mooi om te zien hoor.
    Ga je nog iets aan Sinterklaas doen? Wij pas op 2e kerstdag! Judith zit nog in Zuid Afrika (ik ben zooooo jaloers op jullie, jij in de Caribean en Mexico en Judith in Zuid Afrika en ik zit in de trein naar Amsterdam (zucht)

    Geniet ervan en heel veel plezier en laat ons een klein beetje meegenieten van je verhalen en foto's.

    hele dikke kus!

  • 01 December 2010 - 08:30

    Marco & Mark:

    Hoi Twan,

    Zo te horen heb je het maar goed voor elkaar. Wij zitten hier in vrieskou echt waar. Tot mn grote schrik hadden we nog niet gereageerd. Dat is natuurlijk helemaal verkeerd. Je merkt dat de Sint in aantocht is. Daarom in dichtvorm en een big kiss.
    Tot slot wensen we je nog een hele fijne tijd. En hopen dat we je weer met een berichtje hebben verblijd.
    We kunnen niet wachten op je volgende verhaal. Maar dan spreek ik vast namens allemaal.

    Liefs en dikke kus

    marco & mark

  • 02 December 2010 - 09:11

    Gerry:

    Heeeei Twan.
    Ik ben eens goed voor de computer gaan zitten en al jouw verhalen gelezen. Geweldig! Mooie zee, boot en wat je allemaal mee maakt. Prachtige foto's. Hier is het deze week erg koud, vriest overdag, laag sneeuw en een zóere oostewiend!! Weer even wennen.
    Groetjes van de fam Heldens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Mexico-stad

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 611
Totaal aantal bezoekers 59087

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: