Van Europa naar Amerika - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Van Europa naar Amerika - Reisverslag uit Nassau, Bahama's van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Van Europa naar Amerika

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

05 November 2010 | Bahama's, Nassau

Hallo allemaal,

Nadat ik dan nu al bijna 3 weken weg ben heb ik eindelijk de tijd kunnen vinden om een mooi verhaaltje voor jullie te schrijven. Nee hoor….. ik ben gewoon te lui geweest om een verhaal te typen daar komt het op neer. Jullie kennen me toch wel dus ik hoef er niet omheen te draaien.

Zondag 18 oktober hebben papa en mama mij in alle vroegte naar het vliegveld in Düsseldorf gebracht en daar vertrok om half 10 mijn vlucht naar Barcelona. We kwam eerder aan dan verwacht dus alles verliep erg soepeltjes. Nadat mijn koffer als 3de van de band kwam rollen en ik door de douane was heb ik het hotel gebeld. Zij kwamen me 30 minuten later ophalen van het vliegveld en brachten me naar het hotel. Echter toen ik daar aan kwam wisten ze me te melden dat Holland America Line geen kamer voor me geboekt had… hmmm stond ik dan. Gelukkig had ik alle brieven bij en met mijn minimalistische Spaans, kreeg ik uiteindelijk dan toch een kamer. Het probleem kwam wel vaker voor dus ze stonden er daar niet raar van op te kijken eigenlijk.
Na even gerust te hebben had ik in de avond met Dionne afgesproken om een drankje te gaan doen in het bruisende Barcelona. Maar goed eerst moest ik toch zelf nog even op een cultuur tochtje door de stad. Vanaf het hotel zou ik in 10 minuten bij de metro zijn en die zou me naar de stad brengen. Kim bedankt voor je kaartjes, ze werkte nog goed en het scheelde me weer een nieuwe uitdaging met het zoeken naar een kaartje. Echter die 10 minuten die ik moest lopen werden 1 uur en 30 minuten. Aangezien ik al meteen de eerste afslag verkeerd was gegaan heb ik eerst door de buiten wijken van Barcelona gehobbeld voor ik eindelijk de metro had gevonden. Uiteindelijk ben ik toch bij de Sagrada Família aangekomen en heb ik kunnen genieten van dit prachtige stukje bouwkunst. Uiteindelijk ook nog even binnen geweest, maar omdat ze bijna gingen sluiten heb ik niet alles kunnen zien. Toch nog maar een keer terug…!
Daarna door naar de Ramblas en daar een hapje gegeten. Toen met Dionne nog lekker in de stad gehangen en daarna echt terug naar hotel (wat ik toen wel in 10 minuten kon vinden). Lekker geslapen en in de ochtend stond mijn taxi weer te wachten om me weg te brengen naar de Nieuw Amsterdam.

In de verte was het schip al goed te zien en het zag er al prachtig uit. Eenmaal aangekomen en weer door de douane had ik mijn eerste nieuwe vrienden al ontmoet. Toen we eenmaal in de gate waren om het schip op te gaan werden we vriendelijk verzocht terug te gaan en via de personeelsingang naar binnen te gaan. Konden we weer helemaal terug met al onze bagage naar de andere kant van het schip. Eenmaal binnen werden we gedropt in de kantine en kwamen onze managers ons 1 voor 1 halen. Natuurlijk was ik weer de laatste die werd opgehaald, maar ja heb nog even kunnen ontspannen voordat het harde werk begon. Mijn manager Mr. Kiki is een opa’tje dat al behoorlijk op leeftijd is en al bijna 40 jaar voor het bedrijf werkt. Opzoek naar mijn kamer begon het echte leven. Even zoeken en naar 15 minuten was mijn kamer dan toch echt gevonden. Ik slaap gewoon tussen de gasten kamers dus het was even zoeken. Maar mijn kamer mag er dan wezen. 2x zo groot als de vorige keer en een stukje meer plaats. 6 kleerkasten ingebouwd en alles voor de rest netjes verzorgd. Ik kan me hier zeker de komende tijd wel weer vermaken.

Na alles gedropt te hebben werd ik naar de Dining Room gebracht. Deze is toch net even iets groter dan de vorige en ik zag me er al weer verdwalen in de avond. Daarna een rondleiding over het schip en kennis gemaakt met het management van alles restaurants. Leuke mensen en iedereen verwelkomde me hartelijk. Toen nieuwe kleren gehaald bij de kleermaker en toen kon het werk dan echt beginnen. In de middag lekker de nieuwe mensen verwelkomen en in de avond stond ik in de Dining Room. Mijn collega’s waren allemaal blij met mijn komst omdat ze met een tekort waren van 3. Haha… ik werd meteen flink aan de bak gezet. Maar goed mijn nieuwe collega’s zijn super leuk en ze doen alles voor me. Iedere avond na het werk wordt mijn eten klaar gezet en de jongens zorgen er ook voor dat tijdens het opruimen er een lekkere cocktail voor me is. Dan met het eten zorgen ze nog voor een goed glas rode wijn… dus ja ik kan wel zeggen het is weer goed voor elkaar!

Voor de rest willen jullie natuurlijk ook graag weten wat ik de rest van de dagen hier zo allemaal uitspook, nou het is een druk leven hier kan ik vertellen. In de ochtend ringelt mijn wekker ongeveer rond een uurtje of half 6 en dan begint mijn dag. Lekker de douche in en dan naar het buffet restaurant. Ik moet zorgen dat alles klaar is voor het ontbijt van 7 uur en dan begint de dag echt. Zorgen dat alles goed is aangevuld en dat de tafels netjes schoon zijn .Dan rond een uurtje of half 10 ga ik lekker zelf ontbijten met vers fruit (aardbeien, bramen, frambozen e.d.) lekker sapje erbij en genieten maar. Aangezien we nu echt bijna in de Caribean zijn ontbijt ik lekker op het achterdek in het opkomende zonnetje. Dan even rusten en om half 12 begint de lunch dan weer. Weer zorgen dat alles goed geregeld is en dan daarna lekker lunchen met mijn collega’s op het achterdek in de volle zon…. Jongens ik word bruin!
In de avond sta ik in de Dining Room en daar gaat het er eigenlijk een beetje hetzelfde aan toe als op het vorige schip. Zorgen dat iedereen blij is en zorgen dat de service optimaal is. Soms doorwerken en soms lekker niets doen en lekker kletsen met de gasten en natuurlijk mijn collega’s. Deze zijn namelijk wel geïnteresseerd in mijn vrouwelijke vrienden aangezien ze hier bijna allemaal nog single zijn. Lady’s als jullie aan boord komen zijn jullie niet veilig ;)

Deze werkzaamheden doe ik eigenlijk al de afgelopen 3 weken en voorlopig zal ik hier denk ik ook nog wel mee door gaan. Misschien ga ik wel het ochtend buffet naar het iets latere buffet, maar goed dat zullen we wel zien.

Voor de rest is het deze cruise hartstikke gezellig en zijn de mensen echt super leuk. Iedereen is me zo’n beetje aan het adopteren dus het zit wel goed. Echter we hebben op dit moment teveel zieke mensen aan boord dus zitten we in quarantaine. Er moet dus iedere dag extra hard gepoetst worden en gasten mogen niets aanraken. Het is dus iets meer werk, maar goed…. we zijn bijna in Amerika dus gaat iedereen van boord en gaan we weer terug naar het normale leven. Daarnaast ben ik nog niet in de bar geweest aangezien ik te vroeg moet opstaan en ik nog niet weet hoe ik het moet gaan combineren, maar ik ben toch wel van plan om volgende week een lekker biertje te gaan drinken. Mijn collega’s beginnen nu toch wel een beetje te zeuren dat ik echt mee moet en ik denk dat ik er ook niet meer onderuit kan binnenkort.

Nu zitten we nog 1 dagje op de oceaan en dan zijn we morgen eindelijk op ons privé eiland Half Moon Cay. Daar wordt een barbecue georganiseerd, maar dat horen jullie de volgende keer. Als ik daar iets van mee krijg. Ik probeer namelijk te regelen dat ik lekker vrij heb en op het strand kan liggen in het zonnetje :D

Ik ben nog alleen in Lissabon van boord geweest, dus er zijn nog niet veel foto’s. Hoop dat ik ze kan uploaden want internet werkt hier niet zo heel erg goed. Doe me best, jullie zullen het zien.

Nou dat was ‘m weer voor deze keer! Groetjes aan iedereen in het koude en regenachtige Nederland…. ik leeft met jullie mee, voor zover dat lukt :p

Heel veel groetjes uit het zonnige Caribische gebied

P.s. Eva je Hollande pakketje komt hier goed van pas! Geniet lekker van de dropjes

  • 05 November 2010 - 13:22

    Peter:

    ik wil ook naar het Caribische gebied

  • 05 November 2010 - 13:29

    Ria:

    Hallo Twan
    Hey wat lees ik nou, ben je stadje gaan kijken:D. En ook nog aan het fruit eten toe maar, niet te gezond gaan doen he.
    Fijn om te lezen dat je het weer zo naar je zin hebt.
    Leuk verhaaltje, ik kijk alweer uit naar je volgende.
    Geniet van de barbeque op Half Moon Cay.

    Kus en knuffel, mama

  • 05 November 2010 - 13:31

    Mama Roos:

    He lieverd!
    Volgens mij is deze trip mooier dan de Alaska reis, je hebt het steeds over de zon :'( jaloers dus! Hier klettert de regen van het dak en de bladeren hopen zich op in de tuin. Je mist dus nix, nou ja het weer dan :D
    Mooi he die Sagrada; heb zelf wel 100 (of zo) foto's ervan gemaakt, en jammer dat je de Magic Fountain watershow gemist hebt; echt een reden om terug te gaan !:D!
    Wat fijn dat je weer zulke leuke collega's hebt, dat maakt de trips ook gezellig. Ga vooral zo door met genieten (en een beetje werken:D) en tot de volgende briefing (L)(K)

  • 05 November 2010 - 14:11

    Kiiem:

    Schatjee! Jij hebt 't weer helemaal naar je zin zo te lezen, lekker hoor! Ik word 's ochtends van de weg geblazen door de wind, jij chillt 'm in de zon... Verschil moet er zijn he :)

    Als je weer terug bent moet je maar snel mijn princesje komen bekijken :)

    Dikke kus!

  • 05 November 2010 - 15:30

    Bernie:

    zozo het klinkt weer alsof je het goed voor elkaar heb daar;)
    Geniet maar van het zonnetje want hier is het een regenachtige zutzooi:P maar ach,, ook dat heeft wel iets. (als je binnen zit)

    Heel veel succes nog met werken en je hebt wel een biertje verdiend, dus ga die volgende week maar eens scoren!

    Ik ga weer hard aan het werk,, stage put je uit!! Niet normaal:D xxx
    je sus

  • 05 November 2010 - 16:24

    Marco & Mark:

    Hey Twannie,
    leuk om weer te kunnen genieten van je belevenissen. Jammer dat je niet wat meer van Barcelona gezien hebt en Lissabon is ook een hele mooie stad. Nou volgens mij ga jij weer een lekker leventje tegemoet. Er moet flink gewerkt worden maar je geniet ook wel en maakt makkelijk vrienden. Op die parelwitte stranden in de Caribean zouden wij ons ook wel vermaken.
    Heerlijk dat warme weer terwijl het hier zo nat is. Geniet er nog lekker van en drink er toch maar een paar biertjes op.
    Over paar weken zul je ons wel weer allerlei sappige verhalen vertellen hihihi:P

    Groetjes en dikke kus
    M & M

  • 06 November 2010 - 12:39

    Judith:

    Twannie,

    nou zoals beloofd een reactie van mij;)!!
    Wat een heerlijke tijd moet jij daar toch weer hebben en wat ben ik jarloers zeg!! Geniet ervan en veel plezier straks in het Caribische gebied en pas op voor de piraten;)!!

    Kusss

  • 06 November 2010 - 15:05

    Brennie:

    OMG!! klinkt erg gezellig maar.. hoe kan dat nou je zit er al 3 weken en je bent serieus, serieus SERIEUS nog niet in de bar geweest ?? Niemand die je aggressief meesleept ? :)

  • 07 November 2010 - 08:27

    Judy:

    Twannie!

    Het klinkt weer fantastisch hoor! Werk ze!! Nog even en dan moet ik toch ook weer echt aan de bak haha.

    Kussss

  • 07 November 2010 - 12:16

    Mariel:

    Het klinkt helemaal top! Zeker het zonnetje...geniet er maar van, hier is het veel regen :(

    Liefs, mariel

  • 07 November 2010 - 13:06

    Pim:

    Schat je eigen kamer tussen de gasten, wat heb je toch weer een mazzel!
    En personeel dat je cocktail en wijn komt brengen, MY GOD! Kan ik niet met je ruilen :P

    Geniet ervan. x

  • 07 November 2010 - 20:36

    Angelica:

    Hey Liefie,

    Je hebt het inderdaad weer erg goed geregeld daar. Ik heb het voor gelezen voor Bing en die heeft smakelijk mee gelachen. We missen je lieverd.
    Veel plezier daar, en ik ben benieuwd hoe bruin je bent aangezien je dat normaal niet wordt :-p
    Ik ook van jou! :-p
    Heel veel liefs sjeel en bing.

  • 08 November 2010 - 10:24

    Marja:

    Twannie Boy, weer een heerlijk verhaal ;) Iedere dag een ontbijtje met aardbeien, wat een verwennerij....
    Enjoy the sun en blijf ons allen op de hoogte houden!

    xx

  • 09 November 2010 - 12:48

    Lydia:

    Hey Twan,
    Klinkt echt heerlijk, laat je maar lekker verwennen daar met al dat harde werk wat je doet. Is de cruise eigenlijk n beetje hetzelfde of leer je veel nieuwe dingen? Hoop natuurlijk dat laatste!
    Geniet.....en vang ook een beetje zonnestraaltjes voor ons lieve Beaumontjes op!
    Kus, Lydia

  • 09 November 2010 - 20:39

    Stephanie:

    Geniet ervan Twannie, you deserve it!

  • 10 November 2010 - 09:57

    Marga:

    Hoi Twan,

    Nou zo te lezen heb je het weer eens goed voor elkaar. ;-)

    Knuffel Marga, Theo en Mergeline

  • 13 November 2010 - 14:06

    Louis:

    Ik heb je berichtje ook maar eens gelezen.
    Mama had e.e.a. al verteld.
    Wachten op nieuwe info van onze reiziger, hou leuk jongen we zien je wel in 2011.
    Groetjes,
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bahama's, Nassau

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 59084

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: