Bergklimmen in Skagway - Reisverslag uit Glacier View, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Bergklimmen in Skagway - Reisverslag uit Glacier View, Verenigde Staten van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Bergklimmen in Skagway

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

24 Juli 2010 | Verenigde Staten, Glacier View

Heey mensen,

Zo weer een berichtje vanuit het koude westelijk halfrond voor jullie. Veel dingen zijn er weer voor gevallen en ik heb weer avontuurlijke dingen uitgespookt. Jullie kunnen jullie weer even vermaken de komende minuten met mijn verhalen.

Volgende week begin ik aan mijn laatste week room service en dan ga ik nog 6 weken reserveringen doen. Iets moeilijker en gecompliceerder dan wat ik nu aan het doen ben, maar het zal vast weer een uitdaging worden. Ik ben mezelf al aan het inwerken voor volgende week zondag dus het moest vast wel goed gaan komen. Volgende week zondag wordt ook het halve management van de dining room veranderd dus het zal wel weer even wennen worden. Maar zoals het er nu allemaal naar uit ziet gaat het vast weer goed gezellig worden.

Afgelopen maandag hebben we personeelsfeest gehad en het thema was dating. Het zat zo, mensen in groen waren vrij, geel in het midden en rood al bezet. Nou het zag voornamelijk groen tijdens het feest. Na afloop is er ook flink gescharreld en de dag er na had iedereen een grote kater! Het ging er hier alleen maar over, hoe willen ze het hele schip met elkaar in het bed krijgen…. Wat een feest weer! Ook ik was voor het eerst in mijn tijdje hier weer ’s flink uit mijn bol gegaan met mijn collega Alex. Flink aan de shotjes Jägermeister, Sambucca en Tequilla gegaan. Dronken waren we allebei, maar gelukkig geen gekke dingen gebeurd! De dag er na was echt afzien. We zagen eruit als 2 lijken bij elkaar en iedereen heeft zich weer kostelijk kunnen amuseren met de 2 baasjes die weer eens lekker verlept waren.

Woensdag ben ik samen met Twan in Juneau gaan chillen. Eerst zijn we om 11 uur in de ochtend een biertje gaan happen in de lokale bar en daarna zijn we bij de Japanner gaan eten. Nadat we onze buikjes weer lekker hadden vol gegeten zijn we nog een beetje gaan rond hangen in town en op mijn kamer om daarna weer lekker aan de slag te kunnen.

Donderdag heb ik weer een angst in mijn leven overwonnen. Ik ben samen met Brenda gaan bergklimmen en abseilen. Het was een tour voor collega’s en we gingen samen met 11 mensen op pad. Na wat instructies en veiligheidsissues mochten we dan toch echt beginnen. Het begin ging goed maar daarna werd het toch wat ingewikkelder. Maar ja we hadden we fun. Het klimmen was uiteindelijk een eitje en echt gezellig. Toen moesten we gaan abseilen van een muur, en nou ja dat was toch wel donders eng! Ik ging samen met een zangeres van de show en we hadden beide lekker de schrik van ons leven. Zij was alleen maar aan het schreeuwen en gek aan het doen. Finally zijn we dan toch samen beneden weer levend aangekomen, maar het was wel 1x en nooit meer.

De dag erna natuurlijk verschrikkelijke spierpijn en het was alsof ik spieren in mijn lichaam voelde die ik nog nooit gevoeld had hiervoor. Maar goed, even doorzetten en toen ging het wel weer. Ook hadden we gisteravond heel slecht weer en het schip schommelde als een dolle. Servies viel uit de kasten, mensen allemaal ziek en de room service werd zowat vermoord. We hadden zo’n 116 orders in een dikke 3,5 uur. Het was dus flink aanpoten, maar uiteindelijk hebben we het weer overleefd.

Nu ben ik even snel aan het genieten van 10 minuten pauze en dan zo meteen moet ik zingen voor de mensen die morgen weggaan. Daarna een brunch voorbereiden en dan is het weer tijd voor mijn middag dutje:D. Vanavond nog diner met dansen en zingen en dat zit deze cruise er weer op. Kunnen we morgen weer van vooraf aan beginnen.

Verder vermaak ik me prima en gebeuren er echt teveel dingen dat ik ze nog allemaal kan onthouden voor jullie en met jullie kan delen. Heb deze week trouwens wel allemaal families die me aan het adopteren zijn. Heb een nieuwe oma, ze was afgelopen zondag jarig en ik had happy birthday voor haar gezongen. Daarna feliciteren en toen gaf ze me echt een zoen vol op mijn mond…. Hmm… wist niet echt wat ik er mee aan moest. Haar dochter keek me ook echt aan van mama wat doe jij nou … maar goed! Nu is ze mijn oma voor deze week. Iedere dag komt ze even knuffelen en dan is het weer goed…. Ja jongens tis echt fun hier!

Ook is er een andere familie van 8 mensen die me goed verwennen. Iedere avond even met ze kletsen en lachen en dan zijn ze weer happy. Soms heb ik gewoon weg geen tijd meer om aan jullie te denken :P. Nee hoor mensen, maar je geen zorgen ik denk echt wel aan jullie!!

Deze week heb ik ook mijn eerste evaluatie gehad. Mijn baas is echt super positief en hij heeft me tot nu toe echt een goede beoordeling gegeven. Als ik zo door ga dan kan ik mijn stage dik en dubbel halen. Tenminste als ik mijn rapport afkrijg. Ben al druk bezig, maar door de drukte hier heb ik niet altijd zin om het te maken. Maar goed het komt uiteindelijk wel goed. Verder heeft mijn baas ook al naar het hoofdkantoor gemaild dat ze me in vaste dienst moeten gaan nemen omdat ik gewoonweg goed ben. Nou ja beter kan je toch niet wensen?!

Nou jongens… verder kan ik jullie niets meer mededelen. Ik zou zeggen geniet van mijn foto’s van het feestje en in de touwen! Dat is namelijk de enige manier om jullie ook echt te laten zien dat ik heb geklommen want er zijn vast mensen die er weer niets van geloven!

Geniet van het leven in Nederland. En over 7 weekjes is mijn stage al weer klaar en ben ik weer bijna op weg naar Nederland ;)

Tot snel!!

P.s. Mama ik zal je deze week even terug mailen. Heb je mailtje wel al gezien maar nog geen tijd gehad om een reactie te geven!!

  • 24 Juli 2010 - 18:23

    Mama Roos:

    Tjonge Twan, abseilen .. je durft wel hoor, maar wat grandioos dat je doorgezet hebt.
    Uiteraard weer een heel leuk verhaal en wat een compliment dat je in vaste dienst gaat komen, maar we weten natuurlijk allemaal dat jij HARTSTIKKE GOED bent :D:D
    Geniet er van en ga zo door!!
    Dikke kus van mama Roos.

  • 24 Juli 2010 - 18:25

    Mama Roos 2:

    P.S. Ik heb geen bergklim foto's kunnen ontdekken??
    Je werd vast weer weggeroepen door je adoptief oma, maar ik kijk er wel naar uit :D
    Dikke tweede kus van mama Roos.

  • 25 Juli 2010 - 07:49

    Ria:

    Hallo Twan
    He jongen dat is wel super stoer van je zeg, bergklimmen en abseilen. Wie had dat ooit kunnen denken van jou, maar goed dat je foto's hebt. Jaren terug zat je stijf van schrik in een kermis attractie, dan heb je nu echt wat overwonnen.
    Geniet van je laatste weken, en dan adopteren wij jou weer voor 4 weken.
    Kus en knuffel Mama

  • 25 Juli 2010 - 07:54

    Ria:

    Voor mama Roos
    Het was natuurlijk al laat toen je de reactie schreef, volgens mij is de derde foto toch echt wel van het beklimmen.
    Kijk eens goed of poets de bril:d :d

  • 25 Juli 2010 - 10:09

    Louis:

    wat valt er nog te zeggen, zoveel positieve en mooie verhalen.
    Hou het vol en veel succes bij de afd. reserveringen.
    Voor ons nog 1 weekje werken dan vakantie en Kermis in Venray.
    Groetjes,
    papa

  • 25 Juli 2010 - 19:10

    Eva:

    Wow, Twan, wat gaaf, bergbeklimmen en abseilen!! En mooie foto's

    En heel prettig dat je goede beoordelingen hebt en aanbevelingen om in vaste dienst te komen. I wish dat het bij mij zo makkelijk gign (zucht) ;)

    Veel plezier met je feestjes nog en geniet van de laatste weekjes!! Iig tot 24 sept!! Hoe lang blijf je dan in Nederland?

    dikke kus

  • 25 Juli 2010 - 19:55

    Marga:

    Hey Twan,

    Wat een schitterende tijd maak je toch mee en wat een spannende dingen beleef je daar. Wie had dat ooit gedacht, net als wat je Mam schrijft, ik zie je nog spierwit uit de inktvis komen. Knap van je hoor, die ervaringen nemen ze je niet meer af. Geniet maar fijn verder daar.

    Enne laat die Oma`s je maar vol op de mond kussen hoor, daardoor heb je nu een goede beoordeling gekregen.

    Groetjes Marga, Theo en Mergeline

  • 27 Juli 2010 - 15:15

    Judy:

    Heej Twannie,

    Alweer een leuk verhaaltje :)! Spannend, dat klimmen en abseilen! En leuk dat je reserveringen gaat doen, is weer even iets anders.

    Maar je komt dan toch wel gewoon in september naar huis he??? Niet in een keer daar blijven werken aub :( haha.

    Pff het duurt een eeuw om dit bericht te typen, aangezien ik hier te maken heb met zo,n verschrikkelijk Frans toetsenbord, waardoor ik alle a,s noet aanpassen, omdat ik q,s typ... Ben bij mn ouders op de camping namelijk :p.

    Nja thuis gebeurt genoeg, maar vind het toch leuker als jij er ook bij bent! Maar goed, rond je stage goed af en tot gauw!

    Kusss

  • 08 Augustus 2010 - 08:08

    Twan:

    Hey Twannie,

    Ik had woensdag geen tijd om naar de Ryndam te komen, hele dag moeten werken, meetings, trainingen etc. Ik ben gister aan boord gegaan van de ms Eurodam. Super mooi schip, en een super relaxte kamer achter de brug. Veel plezier in Alaska :S

    Twan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Glacier View

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 983
Totaal aantal bezoekers 59086

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: