Kerst en Nieuwjaar - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Kerst en Nieuwjaar - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Kerst en Nieuwjaar

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

06 Januari 2011 | Cayman Eilanden, Georgetown

Hallo allemaal,

Na een korte break dan weer eindelijk een berichtje van mij vanuit Grand Cayman. Ten eerste wil ik jullie nog allemaal de beste wensen wensen voor 2011 en dat het maar een gezond en knallend jaar voor jullie mag worden.

Om verder te gaan waar ik was gebleven moet ik even terug naar Bonaire. Nadat we hier vertrokken begon het feest dan echt. Kerstavond aangebroken en de stress brak uit. 1300 mensen kwamen even langs voor een dinertje dus dat was flink aanpoten. Daarna hadden we een chocolade buffet voor iedereen en om middernacht werd het kindje Jezus geboren aan boord. Het was echter geen echte baby, maar een baby van 24 jaar. Haha... het was voornamelijk heel erg grappig en ook heel erg gezellig. Echter toen we om middernacht dachten klaar te zijn kwamen we er achter dat we nog zo’n 800 lintjes moesten knippen die de dag er na op de tafels moesten komen. Mezelf opgeofferd met een fles wijn en 2 andere collega’s hebben we er toch nog een feestje van kunnen maken.
Op eerste kerstdag waren we op de volle zee en was het voornamelijk druk. In de vroege ochtend werd ik al meteen aangeklaagd voor het bezorgen van het meest verschrikkelijke kerstontbijt wat ze ooit hadden gehad. Gelukkig waren deze gasten al 84 jaar, dus hadden ze er niet al vele gehad. Het was echter niet mijn fout, maar ja. Aangezien ik de jongen in pak was met een streep was ik wel de gene die er weer op werd aangesproken. Nadat mevrouw een beetje was gecalmeerd hebben we haar gelukkig toch nog een mooie kerstdag kunnen bezorgen. In de avond hadden we natuurlijk een speciaal kerstmenu met allerlei lekkere dingen. Ook wij hadden hert en kreeft op het menu staan. Gelukkig ook een feestmaal voor ons. Toen nog een speciaal middernacht buffetje en toen was het allemaal weer over!

Toen brak de nieuwjaarscruise aan en werd het nog drukker dan het al was met de kerstcruise. Met bijna 2500 gasten aan boord was het toch behoorlijk afzien. Iedereen had verwacht dat het een prachtige zonnige cruise zou worden, maar het werd 1 groot drama. Vanwege het slechte weer in de Caribbean werden 3 van de 4 havens afgezegd. Iedereen werd er natuurlijk super niet blij van en de mensen waren ook echt niet te genieten aan boord. Gelukkig hebben we 2 alternatieven havens kunnen vinden zodat we toch nog ergens naar toe konden. 1 van deze havens was Belize. Echter was dit de grootste aanfluiting die je je maar kunt voorstellen. Het is duurde eerste 20 minuten met een tender om aan land te komen en daarna kom je er achter dat je in een 3de wereld land bent gekomen. Gelukkig was er wel een supermarkt dus konden we wat dingen kopen die hard nodig waren en waren we toch niet voor niets aan land gegaan. Ook zijn we op nieuwjaardag in Key West geweest het shopping walhalla van de Caribbean. Echter was mijn kater te groot om hier aan wal te gaan. Helaas en jammer, maar ik was voornamelijk blij dat ik gewoon heel even kon slapen tussen mijn diensten door.

Oud en Nieuw werd groots gevierd aan boord van de Nieuw Amsterdam. Overdag hadden we de hele dag oliebollen en appelflappen en hier heb ik dan natuurlijk ook flink van kunnen smikkelen. Voor diner was het heel erg druk en iedereen wilde zo laat mogelijk eten. Na het diner hadden we heel even snel een break en toen moest er om 12 uur champange geschonken. Helaas was ik de sjaak en moest ik supervisor zijn. Gelukkig had ik wel de beste plek gekregen en dat verzachtte de pijn een beetje. Maar ja jullie kennen mij wel een beetje dus ik had mijn jongens goede instructies gegeven om 23.45 en ik had bedacht om het toch maar samen met mijn collega’s te gaan vieren. Rond middernacht was ik samen met alle collega’s in het theater en daar was de grote countdown. Op grote schermen hadden we een live connectie met Times Square in New York. Terugtellend van 10 tot 0 met 2000 mensen om me heen was toch wel een aparte ervaring. Toen lekker aan de champagne gegaan en even gefeest. Toen toch even snel moeten controleren of mijn jongens nog steeds aan het werk waren en toen was ik er wel klaar mee. De bar manager gebeld dat ik er van tussen ging en hij vond het goed. Hij had gecontroleerd en vond het allemaal wel goed. Gelukkig waren mijn andere werkende collega’s ook allemaal klaar en kon het feest beginnen.

Iedereen was uitgenodigd om naar de nachtclub te gaan om daar gezamelijk met de gasten nieuwjaar te vieren tot in de late uurtjes. Nou dat hebben we gedaan ook. Het was het gezelligste feestje was ik ooit aan boord heb mogen vieren. Er waren zo’n 500 mensen op een te kleine oppervlakte en iedereen was druk aan het feesten. De alcohol vloeide behoorlijk hard en het was mega gezellig. Uiteindelijk ben ik rond half 4 toch maar vertrokken naar bedje want ik moest om 8 uur toch weer ontbijtjes serveren. Natuurlijk veel te vroeg voor zowel mij als voor de gasten. Tot 9 uur was er geen kip te bekennen en iedereen voelde zich een beetje suf. Maar ja, het feest was mega gezellig en iedereen heeft er lekker van kunnen genieten!

Afgelopen zondag iedereen weer van boord af en toen was het eht over. Alle versiering van het schip af en weer back to basic. Wel raar om weer op zo’n kaal schip rond te lopen. Gelukkig lagen we afgelopen zondag samen met de Zuiderdam waar andere Twan werkt. Hij kwam in de ochtend even gezellig bij mij op de koffie. Na de hele morgen gekletst te hebben moesten we allebei toch weer aan de bak want de week na nieuwjaar blijkt toch nog steeds druk te zijn. Deze week is gelukkig wel de laatste week dat we nog heel veel mensen aan boord hebben en volgende week keert de rust toch echt weer terug. Maar goed, deze week is wel weer een heel soort ander mensen aan boord dus moet weer hard werken om iedereen happy te maken en te zorgen dat we de rating kunnen maken deze week.

Voor de rest kunnen jullie aan de foto’s wel zien hoe gezellig het hier allemaal aan boord was tijdens de 2 mooiste weken van het jaar. Ik moet wel bekennen dat het een stuk gezelliger is om het gewoon lekker in Nederland te vieren met jullie allemaal. Maar ja, het kan niet altijd feest zijn en er moet af en toe ook gewerkt worden.

Voor de rest hebben de gasten deze week echt helemaal niets te doen. Vanochtend werd ik nog gevraagd wanneer wij de mat in de lift verwisselen waar de dag op staat. Nou ja ik denk dat zo rond middernacht gebeurt. Gelukkig wist de gast mij te melden dat ze in de nacht om half 1 had gecontroleerd en het nog niet gebeurt was. Nou ja dan gebeurt het vast door de nacht heen. Ik heb echt geen idee en ik ga ook geen moeite doen om dat te controleren. Geniet lekker van je vakantie en maak je niet zo druk over die kleine dingen.

En ja zo gaat het de hele dag door, je wordt er af en toe een beetje gek van, maar ja. Ik ben er nu wel echt helemaal aan gewend geraakt en ik sta ook niet meer van veel dingen te kijken. Alhoewel.... ook wel interessant om te weten is dat we vorige week een ongeruste vader aan boord hadden. Zijn dochter was naar de nachtclub en nadat deze was gesloten om 3 uur was zij om half 4 nog niet op haar kamer. Ze werd dus in principe al vermist voor 30 minuten. Uit veiligheidsoverwegingen moesten we dus een omroep maken over het hele adres systeem. Iedereen dus wakker in het midden van de nacht. Wat bleek nu na 2 minuten belde ze heel lief naar de Front Office om te melden dat ze bij iemand anders in de kamer was. Ja wat verwacht je een mooie meid van 20 jaar.... gelukkig hadden we de dag erna iets om over te lachen, alhoewel het halve schip niet blij was met de melding in de nacht. Maar ja zo maak je hier ook nog eens wat mee!

Nou ja genoeg gelachen, dat was hem weer. Mijn room-service is zoujuist aangekomen en ik ga lekker genieten van mijn soepje, salade en sandwich! Dan even lekker een tukje doen en dan straks weer hard aan het werk.

Heel veel groetjes vanuit nu wel de zonnige Caribbean en tot de volgende keer!!

  • 06 Januari 2011 - 17:08

    Carin:

    Hee Twan,

    toch weer een hele belevenis, elk jaar op een andere manier Kerst en oud & nieuw vieren!
    Jammer dat er ook gewerkt moet worden...
    Als je strakjes oud, grijs (of kaal) en rijk bent moet je ook maar eens een cruise gaan maken, mag jij lastig zijn en domme vragen stellen ;)

    Geniet nou nog maar van het jong zijn en van alle avonturen.

    Groetjes, Carin

  • 06 Januari 2011 - 17:18

    Bernie:

    wat een gezelligheid weer! ik zie wel dat jij je je daar vermaakt!! helaas ben je niet aangenomen om te feesten:P wahha dus toch nog maar ff werken!!

    upate afrika, wij hebben telefonisch akkoord, over een paar dagen hopelijk ook op papier... De datum dat we mogen gaan is nu pas vanaf 1 april, ze hadden zich vergist in de datums.. gezellig;) dus komt allemaal weer goed:D

    Veeeeel plzier nog
    xxxx

  • 06 Januari 2011 - 20:54

    Geert En Dave:

    Twan, die tip van die matjes in de lift ga ik hier voor Geert ook doen, weet tie ook een keer wat voor een dag het is, haha.

    Jij ook nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.
    Goed begonnen zo te lezen. In rooy was het matjes met oud op nieuw, zijn in Wetteling terecht gekomen tot 7am en de dag erna stonden we om 4pm weer in de kroeg. Overleefd hebben we het wel kun je stellen.

    Groeten en tot snel weer eens.
    Geert en Dave.

  • 07 Januari 2011 - 10:08

    Kiiem:

    Hai schatje,

    Mooi verhaal weer en leuke foto's! Goed om te zien dat het erg gezellig was op de boot. Je zal die feestjes nog missen (en de roomservice ook). Geniet nog van je laatste maandjes op de boot, maar kijk er ook maar naar uit om weer lekker in Nederland te zijn :D

    Dikke kus!

  • 07 Januari 2011 - 11:28

    Gabrielle:

    He Twan!

    Jij allereerst ook nog de beste wensen voor 2011! Wel een aparte ervaring om dit een x op een cruiseschip mee te maken! Geniet iedere x weer van je verhalen, je schrijft ook zo lekker uitgebreid:).. heel leuk om te lezen!
    Hier in NL weinig te beleven, werkende leven he;).. Vertrek zondag voor 2 weekjes naar Mexico, dus dat is wel een lekker vooruitzicht.
    Nou zie je volgende verhaaltje wel weer verschijnen!

    Xx

  • 07 Januari 2011 - 14:02

    Mama Roos:

    Hee lieve Twan!
    Ook vanuit Oostzaan de allerbeste wensen voor jou, dat het maar een TOPjaar mag worden!
    Wat een leuke foto's heb je geplaatst en wat zal het idd nu kaal zijn zonder die versieringen; maar het is niet anders, je hebt weer een unieke ervaring achter de rug :D:D
    Jammer he dat er af en toe zo hard gewerkt moet worden, maar ik ben wel erg jaloers op jouw roomservice, kunnen we niet een weekje ruilen :D ??
    Ook wij hebben een leuke tijd gehad, leuke kado's met Kerst en natuurlijk (van Kim) de Nieuwjaarsduik; hopelijk heb je de foto's gezien :D !!
    Lieverd, werk ze en een knuffel van
    mama Roos XXX

  • 07 Januari 2011 - 17:44

    Ria:

    Hoi Twan
    Wat nu moest je werken???
    Dat moet je toch eens beter gaan regelen:D. Maar zo te zien en te lezen was er geen gebrek aan drank, eten, gezelligheid en meisjes van 20:D:D.
    Geniet nog van je 3 maanden aan boord, wij zijn al begonnen met aftellen:D.

    Kus en knuffel, mama Ria

  • 08 Januari 2011 - 09:41

    Louis:

    Hoi twan,
    beetje late reactie maar je weet ik kijk mij mail nu eenmaal niet elke dag na.
    Mama praat mij wel bij.
    Beetje laat de beste wensen maar ik had je ook al oudejaarsnacht een SMS gestuurd, ik weet niet of het hebt ontvangen.
    Gezellige boel aan boord, maar aanpoten, geeft niets je net nog jong.
    Maak er een mooi 2011 van.
    Groetjes vanuit een ontdooid Nederland.
    Pa

  • 08 Januari 2011 - 10:34

    Mariel:

    Hey Twannie,

    Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar!Leuk om te lezen hoe jij het hebt gevierd. Geniet nog van je tijd daar!

    Liefs, mariel

  • 10 Januari 2011 - 09:08

    Eva:

    hee Twan,

    Wat fijn om te lezen dat je toch nog een klein beetje feestjes heb kunnen vieren op de feestdagen. Tuurlijk moet je ook werken, maar dat zijn we inmiddels wel gewend in de horeca natuurlijk :d
    Ik was iig wel lekker vrij (;P) en nog steeds, maar gelukkig ga ik aanstaande donderdag alweer beginnen!!

    Succes met de rustigere weken en ik hoop dat je genoeg tijd hebt om lekker uit te rusten en af en toe aan wal te gaan.

    Dikke kus

  • 10 Januari 2011 - 09:09

    Eva:

    Oh en bedankt voor je kaart!! Echt heel leuk! heel toevallig was Judith hier net toen hij aankwam en die moest er ook wel om lachen ;)

  • 10 Januari 2011 - 15:32

    Lydia:

    Heej Twan,

    Tja...het kan inderdaad niet altijd feest zijn. Werken met de kerst ben je wel gewend, maar zo keihard en lang werken is inderdaad wel een ander verhaal dan sweet old Beaumont.
    Je leert er wel van en mooie ervaringen heb je al heeel veel van het cruisen he :-)

    Geniet van de zon en laat je niet kisten. XXX lydia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cayman Eilanden, Georgetown

Holland America Line

Recente Reisverslagen:

22 Juni 2011

Reizen naar het Noorden

23 Februari 2011

Gay Cruise

12 Februari 2011

Snel berichtje

20 Januari 2011

Kleine update

06 Januari 2011

Kerst en Nieuwjaar
Twan

Actief sinds 26 Juli 2008
Verslag gelezen: 949
Totaal aantal bezoekers 59008

Voorgaande reizen:

17 Mei 2011 - 28 Augustus 2011

Holland America Line

15 Augustus 2008 - 05 Februari 2009

Praktijkstage Kuala Lumpur

Landen bezocht: