A world in Heaven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu A world in Heaven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

A world in Heaven

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

13 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo achterblijvers

na 2 weken druk te zijn geweest heb ik weer even tijd om een berichtje voor jullie te plaatsen. Er is weer van alles gebeurd dus hopelijk gaan jullie weer genieten van het verhaal.

29 augustus: nadat we laat waren aangekomen in KL van onze bustocht hebben we pizza's gehaald en hiervan genoten in ons vertrouwde penthouse. Vroeg naar bed, maar doordat we zo lang samen hadden geslapen hadden we maar bedacht dat Judith bij ons op de kamer zou slapen. Dus hebben we er een gezellig slaapfeestje van gemaakt.

30 augustus: Lekker uitgeslapen en de stad in gegaan, waar we bij een Italiaans restaurant lekker hebben geluncht. Na de lunch hebben we Andrea naar haar kamer in het Meridien verhuisd. 's Avonds zijn we met alle trainees gaan uiteten bij een Thais restaurant. Om 12 uur zou dan eindelijk Independance day gevierd worden dus we waren allemaal naar KLCC gegaan om het te vieren. Echter dit jaar was er geen vuurwerk dus viel er niet veel te beleven maar ondanks alles was het reuze gezellig.

31 augustus: Alweer lekker uitgeslapen en met z'n alle het winkelcentrum onveilig gemaakt. Daarna zijn we met alle trainees naar Lecka Lecka gegaan om cocktails te drinken. Daarna nog gaan uiteten maar dat viel een beetje tegen helaas...! 's Avonds nog lekker in het penthouse rond gehangen, theetje gedronken en muziekje geluisterd.

1 september: Vandaag zouden we beginnen met onze stage, maar ja er was een public holiday dus konden we meteen genieten van onze eerste vrije dag. Ik ben gezellig met Judith gaan winkelen en hebben onze stofzuiger gekocht die echt hoognodig was. Later op de avond zijn we met onze vrienden uit de Cameron Highlands (sam sarah en lisa) gaan uiteten in de buurt van Central Market. Hier kwamen we ook weer onze vrienden van de Perhentian Islands (Rik en Frits) tegen... Wat is de wereld toch klein!!!

2 september: Eindelijk onze eerste werkdag. We werden 's morgens ontvangen waarna we zijn gestart met de Westin training. We kregen ons rooster voor de komende stage tijd en hebben een rondleiding door het hotel gehad. Het ziet er allemaal super mooi uit, echt een paleis in KL. 's Avonds zijn Rik en Frits nog bij Judith en mij op de koffie gekomen en hebben we gezellig wat gechilld in het penthouse.

3 september. Weer een trainingsdag. Hele dag moeten luisteren en tussendoor een wandeling door de stad gemaakt om deze nog beter te leren kennen. Veel gezien en het was reuze gezellig. Toen we eindelijk klaar waren zijn we lekker bij My Coffee Bean gaan zitten en genoten van ons verdiende drankje met een lekker broodje erbij. Daarna vroeg naar bed want het is toch wel zwaar hoor hele dag zitten en luisteren.

4 september: De laatste trainingsdag, we moesten allerlei vragen beantwoorden en die met de groep delen. Best nog moeilijke vragen, maar het was wel heel gezellig. Na het werk zijn we boodschappen gaan doen en hebben we onze eigen Caesar Salade gemaakt... hmmmm heerlijk.

5 september: Dachten we eindelijk klaar te zijn met de trainingen, kregen we er nog 1. Hele dag geluisterd over het verhaal over de kamres en receptie. Wel heel interessant en ook weer veel van opgestoken. Ook hebben we een kijkje mogen nemen in de 2 suites van het Westin. Mensen zorg ma dat jullie genoeg sparen dan kunnen jullie een keertje voorbij komen en daar logeren!

6 september: Hele dag op Times Square rondgehangen en lekker gewinkeld. 's Avonds zijn we in Chinatown gaan eten, waarna we naar La Bodega zijn gegaan om cocktails te drinken. Na 5 pitchers cocktails kregen we de smaak goed te pakken en had ik een babbeltje gemaakt met de baas van La Bodega, waarna we nog 2 pitchers van het huis kregen. Op het eind van de avond werd La Bodega dus ook tot stamkroeg gebombardeerd waar we iedere week ons weekend zouden gaan inluiden.

7 september: Na onze cocktailavond lekker uitgeslapen en aan het zwembad gelegen met een boekje erbij. Daarna nog even naar de stad geweest om wat te gaan eten en vroeg naar bed, morgen nl om 6 uur op!!

8 september: Onze eerste poetsdag is gestart! Ik ben samen met Judith en Nora (trainer van Westin) kamers gaan poetsen. Onze eerste kamer heeft maar 2,5 uur geduurd om schoon te krijgen. Best goed he!!! Na een vermoeiende dag, hebben we ons zelf beloond op een lekker uitetenje bij de italiaan met overheerlijke pizza's.

9 september: Vroeg begonnen en onze eigen kamers gaan poetsen. Eerst hebben we van 8 tot 5 kamers gepoetst toen even diner gehad op het Westin en toen nog van 6 tot half 8 turndown service gedaan. Dus weer de mooi opgemaakte bedden vernielen door de kussens plat te leggen en de gordijntjes te sluiten.
Na de vermoeiende dag zijn we lekker terug naar huis gegaan en de avond doorgebracht met potjes thee en veel gezelligheid.

10 september: We moesten om 8 uur al op de HK zijn om te beginnen. Ik ben samen met Ning gaan poetsen. Samen hebben we 20 kamers gepoetst...pfff wat een hell al die Heavenly bedden, Heavenly baden en alle andere Heavenly spullen in het Westin. Na het werk hebben we ons weer getrakteerd op een lekker broodje en een stuk overheerlijk chocolade taart... echt genieten.

11 september. Weer met Ning samen 18 kamers gepoetst, het begint al te wennen dus we worden steeds sneller. Andrea is 's avonds weer even op bezoek gekomen en een theetje komen drinken. Het was natuurlijk weer als vanouds weer heel gezellig en we hebben onze avond weer goed doorgebracht.

12 september: Vandaag mocht ik met Roziah mee kamers poetsen. Weer lekker 18 kamers gedaan en daarna nog iemand anders gaan helpen met nog een kamer poetsen. Na het werk samen met Judith, Andrea en Laura naar Bodega gegaan om ons weekend in te luiden met lekkere wijntjes. Nadat we uit de stad kwamen hebben Judith en ik nog thuis lekker vodka cola gedronken en veel lol gemaakt hier. Wel laat naar bed maar het was wel weer een topavond.

Zo dat was het weer, nu hebben we weer 2 drukke weken voor de boeg, dus het volgende berichtje zal zo snel mogelijk geplaatst worden maar het kan even duren dus niet te ongeduldig worden daar.

Geniet er van en tot snel.

Selamat Jalan Twan

• 13 September 2008 - 10:27

Ria En Bernie:

Jaaaaaaaaaaaa, wij zijn de eerste. De rest doen we straks wel doeij.

• 13 September 2008 - 11:38

Pim:

Het klinkt wel als 'hard werken daar' :)
    De foto's zijn ook mooi gelukt, heb met jaloezie naar die mooie witte stranden gekeken!
    Hier in Maastricht zijn ook de lessen weer begonnen en ben ik ook hard bezig met het ontwikkelen van een bedrijfsplan voor NBC!!!
    Groetjes!

• 13 September 2008 - 12:08

Marga En Theo:

Hoi Twan,

Nou dat heb je effe netjes bijgehouden, zijn we weer helemaal op de hoogte. Hard werken, en dan daarna heerlijk eten en drinken natuurlijk.
    Het gaat jullie maar goed daar.

Gaan we met moeilijke woorden gooien, nou dat kunnen wij ook.

Nou panse ou chak jou.
    Na wè pita.

Liefs van je Tante Marga
    en natuurlijk ook van je Ome Theo.

• 13 September 2008 - 12:36

Ria:

Hallo Twan
    poeh, poeh, wat is het leven zwaar in Maleisië. Uit eten naar de bar en heel af en toe wordt er waarachtig ook nog gewerkt!
    Leuk dat je ons een kijkje in jullie keuken gunt. Geniet maar van je weekend, het is zo weer maandag.
    Hoije waor jeungske.

• 14 September 2008 - 03:29

Andrea:

Twanniewannie..
    Ik dacht wat een afgrijselijke titel, nu komt er vast een zoetsappig bericht; maar het viel mee!! Klinkt allemaal wel erg gezellig he, als je het zo terug leest.. Jammer dat het verschrikkelijke poetsen toch de overhand voert, in zo'n week! Tot zo.. Sonja en ik gaan nu héérlijk luxe lunchen!!

Kus kus

• 14 September 2008 - 06:44

Peggy:

Twan, wat een werk!! Klinkt wel echt vet, vooral je vorige verhaal! Hier in Beijing gaat ook alles goed!! Hoe zijn alle mensen daar? Ook zo ontzettend lief en aardig? Je moet maar even op mn site lezen:
    peggyw.waarbenjij.nu !
    Succes, twannie! X

• 14 September 2008 - 09:11

Erik En Wilma:

he lekker ding hoop dat je het naar je zin hebt daar in verweggiestan hier is alles oke kus wilma

• 14 September 2008 - 09:32

Loes:

Ha Twanneke

Volgens mij heb je een goed mix gevonden, hard werken en daarna uitrusten in het paradijs.
    Het lijkt wel op het echte leven.
    Groet Loes.

• 14 September 2008 - 14:39

Louis:

Hoi Twan,
    Blijf positef,zoals het gezegde, na regen komt zonneschijn. Dat poetsen overleef je ook wel weer en krijg je straks best leukere stageopdrachten.
    Hard werken is niet erg na zoveel vakantie, kunnen de overtollige kilo's er weer af, maar ja als het uitgaan ook zo populair blijft zal dat zeker niet lukken.
    Geniet er maar van.
    pap.

• 14 September 2008 - 20:41

Eva:

Hee Twannie!!
    je bent lekker druk bezig, maar t klinkt alsof je meer van KL aan t genieten bent dan met je stage bezig bent :P Gelijk heb je!! en ik hoop nog steeds t zelfde te kunnen gaan doen ;)
    Ik ben nu aan t inpakken voor onze horecareis, we gaan naar Leidschendam, Utrecht en Amsterdam, holadiee!! <:o)
    Ik hoop voor je dat je komende week geen kamers meer hoeft te poetsen trouwens. Wij gaan komende week beginnen met de landenpresentaties. So, wish me luck!! Jij nog heel veel plezier daar de komende tijd!!

dikke kus,
    Eva

• 15 September 2008 - 10:19

Carin:

Klinkt hemels!

Hoop voor je dat je deze week iets anders mag doen dan kamers poetsen, de was misschien ;)

Ik wacht weer geduldig op je volgende berichtje!

Groetjes!

• 15 September 2008 - 20:17

Mama Roos:

Hee Twan! :D
    Net als Kim ben jij ook aan het putzen dus :D leuk dat ze niet in haar eentje met dat sht werk bezig is, afzien hoor! Ben zelf net terug uit Wenen maar dat lees je op haar eigen WBJ site wel! Geniet van alles wat je meemaakt en blijf vooral schrijven, ik geniet mee :D
    Dikke kus van mama Roos

• 15 September 2008 - 21:14

Danny:

Hoihoi Twan... ik lees het al... je hebt het goed naar je zin daar... leuk en gezellig om te lezen trouwens, je verhaaltjes... heel veel plezier en doe je best he :)) Groetjes, Danny

• 16 September 2008 - 17:31

Kiiem:

Om de een of andere reden dacht ik dat jij een F&B stage ging doen.. Maarr, jij deelt mijn leed gelukkig ook :D 20 kamers poetsen met zn 2en is goed te doen, dat doe ik ook steeds :P 12 kamers alleen, dat is pas zwaar :D ;)

Heb jij trouwens geld teveel (sowieso) of is het leven daar heel goedkoop? Penthouse, eetentje hier, cocktailtje daar... lijkt Sex and the City wel.

Wat is trouwens het tijd verschil met Vienna en KL? Ennnn heb je skype?

Kussie!

*Oh, als we terug zijn.. lassen we een chocolade avond in :D

• 16 September 2008 - 17:50

Gabe!:

He Twan!

Lees dat jij daar net zo hard moet werken als wij hier in Aruba haha! Maar leuk om je belevenissen te lezen!

XX

• 21 September 2008 - 17:14

Angelica:

Hey sjattie, alweer tegen beter weten in even een berichtje op je k*t site haha. Je weet dat ik er niet van hou maar goed! In la bella Roma is alles fantastich! Ik heb een cadeautje voor je gekocht en dat wordt via Nederland naar je homie gestuurd! Dus nu maar hopen dat je dit snel ontvangt? Heb je mijn kaartjes al gekregen? je weet wel welke! Dit weekend was steef langs geweest! Samen met Thom trouwens! We hebben heerlijk de tourist uit gehangen en her en der wat cultuur opgesnoven!We hebben echt een top weekend gehad en het was heel erg leuk om ze weer te zien! Hoop snel wat van je te horen! Lieve kus!
    (K)

• 22 September 2008 - 17:20

Thea:

Hoi Twan
    Wat zal het blinken in dat hotel met al dat poetsen,maar je weet het onderaan beginnen zeggen ze altijd.Geniet maar van alle lekkere drankjes die ze daar hebben,dan komt het allemaal goed
    Thea.

• 24 September 2008 - 18:31

Stephan:

Hey twan,

Beetje late reactie, heb zelf nog geen inet zoals je in mijn mail hebt gelezen ziet er bij jullie ook wel super uit!! groeten van uit italie