The real work starts - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu The real work starts - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

The real work starts

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

25 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Beste luitjes,

hier weer een berichtje vanuit het zonovergoten Kuala Lumpur. Het is nog steeds goed vol te houden zeker op dagen zoals vandaag als je lekker vrij bent en kan genieten van het zonnetje. Natuurlijk bedankt voor alle leuke en lieve berichtjes vanover de hele wereld. Mensen ga zo door ik geniet er van. Maar goed hier weer een update van alle dingen ik heb meegemaakt de afgelopen 2 weekjes.

13 september: Lekker uitgeslapen nadat we de dag ervoor waren gaan partyen. Daarna zijn we lekker naar Times Square gegaan om daar weer een beetje rond te hangen en te winkelen. 's Avonds zijn Nicky en Andrea bij ons komen eten en had Judy een overheerlijk maaltijd voor ons bereid. Daarna natuurlijk weer naar La Bodega met hun en Laura, Gwenn en Sonja om ons weekendje weer te gaan vieren.

14 september: Overdag lekker aan het zwembad gelegen en genoten van het zonnetje. Later in de middag zijn we met Gwenn, Sonja, Andrea, Laura en Nicky naar Batu Caves geweest. Een boedhisthe tempel waarvoor je eerst 272 tredes moet betreden. Het was wel jammer dat het toen ging regenen waardoor we dit moesten doen in de regen, maar ondanks de regen was het zeer indrukwekkend en gezellig.
Daarna zijn we met iedereen gaan eten bij de pizzaria in de stad. Genoten van heerlijke pizza's en tiramisu. Ja Stephan en Angelica hier krijgen we ook heerlijk italiaans eten;)

15 september: Back to work. Samen met Judith 11 kamers gepoetst. Omdat het niet zoveel was konden we lekker rustig aan doen en relaxen. Daarna nog Turndown service gedaan. Toen we klaar waren hebben we lekker sushi gehaald en stokbrood en hiervan genoten in ons penthousje.

16 september: Tjsa.. op het westin zijn ze ook niet gek. Vandaag al 13 kamers gekregen. Hmmm wordt weer iets harder werken. Toen we daarna ook weer Turndown service deden vonden we in een kamer die al 2x was gecheckt in de kleerkast nog een verdwaalde string. Toen we hiermee aankwamen op kantoor waren we natuurlijk helemaal de helden van de dag. Omdat we zo'n goede prestatie hadden geleverd hebben we ons daarna lekker op een Chai Latte getrakteerd met een overheerlijke punt chocolade taart.

17 september: Nog harder werken, vandaag kregen we al 16 kamers. Na het werk zijn judy en ik met Sonja en Andrea naar Midvalley gegaan om hier lekker te winkelen en te dineren. Toen we rondliepen wilden we een groep toeristen ontwijken die foto's aan het maken waren. Maar ja wij als blanke toeristen hier zijn natuurlijk wel erg speciaal dus werden we uitgenodigd om met hun op de foto gaan. Erg lachen.

18 september: Vandaag moest ik helemaal alleen, ja echt super zielig 10 kamers poetsen. Het was wel ff bikkelen en vooral saai. Niemand om me heen waarmee ik ff lekker kon kletsen tussendoor. 's Avonds ook vroeg naar bed gegaan want naar zo'n heftige dag ben je wel moe.

19 september: Jippie onze laatste dag poetsen was aangebroken. Als toppunt kregen judy en ik vandaag 20 kamers om te poetsen. Maar ja wij als ervaren poetsers hadden dit natuurlijk zo gepiept en we waren dus ook lekker optijd klaar. Na het werk zijn we met Andrea, Nicky, Sonja, Juliëtte en Anouk wat gaan drinken bij Bangkok Jam. Daarna zijn Judy en ik nog verder gegaan omdat de rest ging slapen. Wij hebben nog gezellig bij natuurlijk jullie raden het al bij Bodega ons weekenddrankje gedronken. Hier hebben we met de barman grapjes zitten maken. Echt te grappig toen hij dacht dat als je een dutchguy was dat je ook uit Dutchland kwam. Hmmm.... helaas, jij komt toch ook niet uit Malayland?

20 september: Hele dag lekker aan het zwembad gelegen. Boekje gelezen en muziekje geluisterd. Later met Judy wat bij My coffee Bean gaan eten. Daarna zijn we met Gwenn, Andrea, Sonja, Nicky en Laura naar de bioscoop geweest. Waar we de slechtse maar wel grappigste film ooit hebben gezien. The Love Guru.

21 september: Vroeg opgestaan en met de trainees naar Melakka gegaan. Een oud nederlands koloniestadje. Hele dag met de bus rondgereden en allerlei dingetjes bezocht. Daarna hebben we ratatouille gekocht en zijn we met iedereen in ons penthousje gezellig film gaan kijken om zo weer ons weekend te beeindigen.

22 september: En toen begon het moeilijke werk. Ik werd neer gezet als housekeeping coördinator. Na een beetje slechte uitleg moest ik het zelf gaan doen. Natuurlijk snapte ik er niets van dus het ging niet helemaal zo als het moest gaan. Maar ja wel veel geleerd en het was ook wel leuk met de persoon waar mee ik moest samen werken.

23 september: Weer coördinator housekeeping. Omdat ik natuurlijk al veel wist van het oefnen van maandag ging het vandaag al stukken beter. Na het werk ben ik samen met Judy naar Carlos gegaan het hebben we daar zitten genieten van ons drankje met een lekker waterpijpje erbij.

24 september: Supervisortraining gehad van Nora. We hebben onder de uitleg veel grapjes gemaakt en om van alles gelachen. 's Avonds hebben we nog even geholpen met de Turndown service. Maar omdat we geen goede trolley konden vinden hadden we bedacht het te doen met een of ander belachelijk karretje wat niet zo goed werkte. Dit hebben we later toch maar weer omgeruild voor iets anders. Judy schaamde zich nl echt dood met dat karretje. Daarna Clubsandwiches gegeten bij Dôme en thuis lekker onderuit een fimpje gekeken.

Zo dat was de update weer voor nu.
De nieuwste foto's staan op de onderstaande link zodat jullie toch een beetje kunnen zien hoe het er hier allemaal uitziet

Ik ga weer lekker naar het zwembad toe en genieten van het zonnetje.

Tot snel Twan

• 25 September 2008 - 06:20

Teunke:

Kijk twan!! ik ben de eerste!!

Mooi verhaal, maar wat moet je doen als coordinator housekeeping?!

xx Teunke

• 25 September 2008 - 07:15

Juliette:

Uhh Twan, waar zie jij de zon, bij mij is er onweer hoor ;) see you xx

• 25 September 2008 - 07:45

Meike:

heej twan,

Klinkt echt super allemaal. Goed dat je eindelijk van het poetsen af bent.

xxx Meike

• 25 September 2008 - 08:50

Tim:

Heeey Twan!

Vind het super leuk om steeds je verhalen te lezen en je fotos te zien! Ben erg benieuwd naar de volgende avonturen.
    Geniet echt van het zwembad daar, van de mensen, het land en alles er om heen..

Speak you;)

Bye bye,
    Tim

• 25 September 2008 - 09:03

Tim:

Heeey Twan!

Geniet echt van het zwembad daar, van de mensen, het land en alles er om heen..

Speak you;)

Bye bye,
    Tim

• 25 September 2008 - 09:45

Eva:

Hee twannie!!

t klinkt kei leuk en de foto's zien er weer ontzettend indrukwekkend uit!
    Ik hoop voor je dat je functie als housekeeping coördinator nu wat beter gaat, nu je vast en zeker weet hoe t allemaal moet. ;)
    Ik wacht gewoon weer op je volgende verslagje :D

kus!

• 25 September 2008 - 10:39

Marga En Theo:

Hoi Twan,

Gelukkig ben je van het poetsen af.

Klinkt allemaal erg goed hoor, lekker zwemmen, beetje lezen, heerlijk eten,natuurlijk hoort een drankje daar ook bij, Partyen, winkelen, filmpje kijken, zie ergens ook nog een waterpijpje staan.

Geniet er nog maar fijn van voor je het weet ben je weer thuis.

Mooie foto`s.

Groetjes Marga en Theo

• 25 September 2008 - 11:41

Anique:

Hey Twan! Leuk om je verhalen steeds te lezen :)! Ik ga dadelijk de foto's bekijken, wel lekker dat je nog vrij veel vrije tijd hebt!
    Groetjes xx

• 25 September 2008 - 12:40

Ria:

Hallo Twan
    Goed om weer eens iets van je te horen en te zien.
    Zo te lezen is het altijd nog veel genieten en een beetje werk.
    Wat toch vervelend zo'n stageadres. Er moet nog gewerkt worden ook nog.
    Groetjes en veel succes.

• 25 September 2008 - 12:59

Kelly:

Heeej Twan!

K vind t echt nog steeds geweldig om jullie berichtjes allemaal te lezen! K hou het goed bij hoor! :) Zo te lezen gaat t echt super allemaal door! En heb je ook echt n goeie stage! Veel plezier nog en doe de gr's aan de rest!

Kuss, Kelly

• 25 September 2008 - 16:23

Karien:

Jow favo exbuur, echt weer een leuk verhaaltje. Ik krijg er helemaal zin om zelf op stage te gaan.
    Super goed dat je op je werk ook al een ware stringdetective bent geworden. Tja buur, oog voor detail he ;) ik ga alweer bijna naar huis :( maar ik heb er wel zin in om weer thuis te zijn. Foto's zien er ook super uit. Volgens mij zitten jullie in het regenseizoen of niet.

Heel veel liefs vanuit Turku

je ex buur

• 25 September 2008 - 19:29

Mama Roos:

Zo te lezen wordt housekeeping je uiteindelijk grote doel :D:D maar mazzel dat je dat maar kort hoefde te doen, Kim was er langer mee bezig :S
    Leuk trouwens dat je zo ver moet reizen om een Hollandse molen op de foto te zetten :D:D
    XXX
    mama Roos

• 27 September 2008 - 07:09

Loes:

Ha Twan.

Ik lees dat je het nog steeds goed naar de zin hebt en veel leert, ziet en plezier hebt.
    En wij genieten hier op afstand.

groetjes de ranonkeltjes