Holiday, Holiday in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Holiday, Holiday in KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Holiday, Holiday in KL

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

17 Oktober 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Yow matties in Nederland,

zooo het heeft even geduurd, maar nu heb ik weer internet en tijd om jullie even te update dus hier komt ie:

25 september: Judith was jarig, en dat hebben we gevierd. We zijn gezellig gaan eten bij de Italiaan bij ons onder en genoten van een heerlijk wijntje erbij. Daarna nog lekker van de chocolade gesmuld die we voor haar verjaardag hadden gekocht.

26 september: Lekker op mijn vrije dagje met Laura naar Shah Alam gegaan. We wilde een moskee bezoeken maar omdat het vrijdag was kon het niet vanwege de rustdag. Helaas maar van buiten was het ook heel indrukwekkend allemaal om te zien. Omdat we dus eerder klaar waren dan gepland zijn we naar Port Klang gegaan. Het moest een mooie havenstad zijn, maar eenmaal aangekomen bleken er 25 bootjes te liggen en dat was het. Wat een grap dus maar weer terug naar KL en daar nog lekker op het terras gezeten.

27 september: Om half 7 al op het werk om de roosters voor de poetsladies te maken. Wel vroeg hoor, zeker als je daarna nog moet werken maar ja. Na het werk lekker een clubsandwich bij Dôme gaan eten en vroeg naar bed.

28 september: Weer zo vroeg op. Daarna supervisor training gehad. Veel geleerd en in de middag al mijn eigen verdiepingen mogen controleren. 's Avonds bij het foodcort gaan eten voor wel €1,20 poeh poeh wat een geld!, en daarna nog lekker naar de bios gegaan.

29 september: Lekker uigeslapen en aan het zwembad gelegen in de zon. Nadat judy klaar was met werken zijn we eten gaan kopen op straat bij allerlei tentjes die speciale dingen hadden voor de ramadan. We hadden veel verschillende dingen, maar wel een hele ervaring om het allemaal eens te proeven en het te eten.

30 september: En toen hadden we weer feest. Nicky was jarig. Overdag beetje kamers gecheckt en nog geholpen met wat kamers poetsen. Na het werk zijn we met de hele stagaires crew gaan uiteten in het Hilton. Wat een luxe bedoeling zeg maar wel heel lekker eten gehad. Tis toch wel een andere chinees als in Nederland;)

1 oktober: Vandaag was het Hari Raya (suikerfeest). Overdag beetje kamers gecheckt en omdat we vroeg klaar waren zijn we lekker optijd naar huis gegaan en hier een beetje gechilld tot we weer konde gaan slapen.

2 oktober: Beetje kamers gecheckt en nog wat kamers gepoetst vanwege de grote drukte. Na het werk zijn judy, sonja, andrea en ik naar een collega van ons gegaan. Hier hebben we Hari Raya met haar familie gevierd. Allemaal speciale hapjes, koekjes en drankjes.... wat een gezelligheid.

3 oktober: In de ochtend houskeeping coordinator geweest en na de break kamers gaan checken met Judy. Na het werk ben ik nog gezellig met Sonja en Andrea naar de bioscoop gegaan om daar weer te genieten van een filmpje.

4 oktober: Vandaag weer housekeeping coordinator geweest. Heel veel gelachen met de grote baas (amanda) en veel flauwekul gehad. Na het werk gaan eten bij het foodcort en gaan stappen. We zijn naar een barretje in Chinatown gegaan waar het super gezellig was. Lekkere muziek, drankje, waterpijpje erbij wat wil een mens nog meer in zijn leven? Wel ging de alcohol behoorlijk hard maar ja.... never mind.

5 oktober: Lekker tot half 2 de kater uitgeslapen en beetje rustig aan gedaan. In de avond met Sonja, Andrea en Judy weer gaan eten bij het foodcort en daarna nog een theetje gedaan bij MyCoffeeBean.

6 oktober: Lekker coordinator geweest tot het systeem eruit lag. Toen brak de stress uit en was het wel weer ff bikkelen, mja alles kwam uiteindelijk weer goed als altijd. Na de lunch lekker in de Laundry gestaan en daar mezelf vermaakt. 's Avonds nog lekker in de stad gaan uiteten.

7 oktober: Ochtend in de Laundry gestaan en het de lunch kamers gaan checken. Er kwam een of andere speciale groep dus we moesten met een tandeborstel langs de plintjes en het tapijt af om zeker te zijn dat het stofvrij was. Echt gekkenwerk!! Thuis lekker in bad gelegen en boekje gelezen.

8 oktober: Lekker uitgeslapen en om 12 uur begonnen. Beetje kamers checken en voor de speciale groep nog de laatste dingen gedaan. Na het diner Turndown service gedaan, naar huis gegaan en vroeg gaan slapen.

9 oktober: 5 verdiepingen met kamers moeten checken. Best wel moeilijk nog om even 95 kamers te plannen, maar ja uiteindelijk kwam het goed zoals altijd. Daarna onze tickets geboekt zodat we echt op vakantie kunnen gaan.

10 oktober: Weer om 12 uur begonnen en de hele dag een beetje kamers gecheckt. Wel weer de meest bizarre dingen mee gemaakt. Moest een bed checken of het wel goed was, kom ik de kamer binnen ligt r gwoon een goddelijke naakte vrouw in te slapen.... oehhh sorry wrong room. Daarna had ik ook nog de pruik van een collega vast die ze even in de trolley had gestopt omdat ie een beetje warm zat. Te veel weer voor 1 dag.

11 oktober: Weer lekker 5 verdiepingen gecheckt en na het werk bij ons in de achtertuin gegeten op straat met de trainees. Daarna bij onze stamkroeg een wijntje gaan drinken, waarna de barman ons mee heeft genomen naar een plaatste bar. Hier zijn we voor 10 euro helemaal lam geworden en om 5 uur in de nacht nog even bij de mac gaan eten voor het slapen gaan. Pfff...

12 oktober: Brak Brak..! Toch met frisse moed om 12 uur opgestaan en met Laura gaan brunchen in de KLtower. Met een prachig uitzicht over heel de stad (je draait nl rond dus je ziet alles op 262m hoogte). Nadat we klaar waren met brunchen zijn Laura en ik met een collega van mij naar haar moeders huis gegaan om weer Hari Raya te vieren. Jaja ze vieren het een maand lang. Eerst een maand niets eten en dan een maand lang alles dubbel eten... hmmm?! Maar ja genieten van het lekkere eten hier daar zeggen we geen nee tegen!

13 oktober: Vandaag moest ik 4 verdiepingen checken en er was werkelijk niets te doen. Dus maar een beetje in lege kamers tv zitten kijken met de maids an beejte uitgerust. Na het werk hebben we mijn 19,5e verjaardag gevierd. Ja je moet toch een reden hebben om wat te gaan drinken. Samen met Andrea en later Judy naar Carlos gegaan. Hier lekker wijntje gedronken, hapje r bij en een waterpijpje.

14 oktober: Weer verdiepingen omdat we met teveel supervisors waren. Dus weer lekker rustig aan. Na het het werk nog beetje zitten chillen met een collega in de kantine. Thuis beetje opgeruimd en gepoetst, ja helaas hier moet het ook gebeuren.

15 oktober: 5 verdiepingen gedaan. Lekker beetje ontspannen en met de maids gekletst. Na het werk lekkere caramel taartjes gegeten bij Dôme en uitgerust....het leven is zwaar hier hoor?!

16 oktober: Vandaag kwamen de grootste bazen van Starwood naar het Westin. Wat een stress om eigenlijk niets maar ja. Omdat iedereen speciale dingen moest doen hadden ze bedacht dat Twan wel even 6 verdiepingen kon checken. Nou dat heb ik geweten ook. Dat is toch wel even anders als 4;). Niet meer zoveel relaxen tussendoor als aan het begin van de week maar ja...!

17 oktober: Tsja... dat is vandaag alweer. Lekker hele dag in de Laundray gestaan en allerlei gasten wasje gedaan. Verder beetje met de mensen gepraat en lekker rustig aan gedaan. Nu nog even m'n wbj bijwerken en dan slapen want morgen weer vroeg op. TwinTowers bezoeken als het lukt....?! Dat lezen jullie volgende keer.

Nou dat was het weer. Ik heb nu een weekje vakantie dus ik ga lekker genieten op weer een ander overheerlijk bounty eiland. Maak jullie niet ongerust, want plezier zal ik hebben zeker op een eiland waar alles duty free is.
Als k terug kom zal ik jullie zo snel mogelijk weer een updatetje geven van hoe onze vakantie was.

Tot snel Twan

• 17 Oktober 2008 - 13:51

Laura:

jaaa als eerste:D
    zometeen nog maar ns lezen, en kletsen we nu op msn wel verder;)!

x Laura je nichtje:D

• 17 Oktober 2008 - 13:54

Bernie:

shit shit. net te laat..

grrr laura.!!!:P
    nee grapje.. zooo ik ga dadelijk wel lezen:P.. ik moet wel als tweede zijn dan!!:P hahah
    kusss je zusje

• 17 Oktober 2008 - 14:19

Kiiem:

Luie donder!

Beetje kamers checken hier, beetje kamers checken daar.. Wat doe je als je coordinator bent? Die term ken ik nl. niet.. En je doet wel veel verschillende dingen op verschillende dagen. Grappig dat het zo anders is!

Maids komen nu allemaal binnen.. dus ik ben weggg

Kus!

• 17 Oktober 2008 - 14:27

Linda:

haha echt leuk om dat te lezen.
    enn nog n hele fijne vakantie dan, die van mij is alweer voorbij. =(

xlindaaaaa

• 17 Oktober 2008 - 14:32

Jeppe:

Woef! (gaaf)

Jeppe ;)

• 18 Oktober 2008 - 08:19

Oma Jansen:

hallo twan, hier ff een berichtje van je lieve oma!:D met mij is alles goed, en zo te lezen is bij jou ook alles oke!:p
    geniet van je vakantie op het bounty eilandje..
    en daarna weer volop aan het werk... pff (zwaar leven heb jij:P)

Heeel veel plzier
    en groetjes en kusjes van Oma:D

• 18 Oktober 2008 - 12:50

Marga En Theo:

Ha die Twan,

Wij zijn wel erg benieuwd hoe je eruit ziet als je terug komt, met al die etentjes, kan nooit goed voor je zijn. Echt heel hard werken hoef je ook al niet meer, als dat maar goed gaat!!!!!!!!

Geniet nog maar van dat lui lekker land.

Liefs Marga en Theo

• 18 Oktober 2008 - 20:00

Mama Roos:

Hee Twan, mag ik die ene week even met je ruilen? Ik op het bounty eiland en jij hier in de regen terwijl de blaadjes om je oren waaien :D ?
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Rose-Mary.

• 19 Oktober 2008 - 00:42

Jules:

Twan.. niet echt werken wat je daar doet he? ;)
    beetje checken, nog wat checken, tv kijken en dan.. lekker eten en (veel) alcohol. Ik ben nu toch aan het twijfelen of ik wel naar Amerika ga voor m'n stage, misschien toch maar KL doen :D
    Veel plezier daar en ga eens werken aan je leerdoelen!! ;)
    Groetjes van je ex-bijna-ganggenoot (want kort is niet lang)

• 19 Oktober 2008 - 09:15

Shanon:

Zo zo... Beetje kamers checken... Wasje gedaan... Relaxed hoor Twannie ;-) Geniet van je vakantie!
    (K)

• 19 Oktober 2008 - 09:53

Pap:

Wat is het nou een stage of een vakantie.
    Als ik het zo lees, is het meer vakantie, groot gelijk, vooral genieten. Het is eenmalig dat je de gelegenheid hebt om Maleisie zo te ontdekken.
    succes verder.

• 19 Oktober 2008 - 12:56

Ria:

Hallo Twan
    Weer helemaal op de hoogte van wat je daar in Maleisië allemaal uitspookt. Ik krijg steeds meer zin in de vakantie. Aftellen is nu voor ons begonnen, 3 januari lijkt nog ver weg. Maar voor je het weet staan papa en ik in Kuala Lumpur.

Groetjes Mam

• 19 Oktober 2008 - 13:12

Tim:

Haaa Twan!!

Super je avonturen, relaxen, beetje werken, uitgaan fun hebben cool!
    En geniet echt van je vakantie op het bounty eiland, heb je verdiend

tot snel
    doeeeg!

me

• 19 Oktober 2008 - 18:03

Loes:

Ha Twan.

Geniet er lekker van, die relaxte stage en nu ook nog een weekje vakantie.
    En ik maar denken dat ik het goed heb getroffen met mijn werk.

Groetjes Loes en de andere Jansens

• 20 Oktober 2008 - 19:18

Suus:

Heeej Twan!
    Hier speciaal een krabbel voor in je plakboek ;)
    Dat klinkt allemaal goed zeg wat ik hier lees.
    Heel veel plezier op dat bounty-eiland! Maak maar wat foto's daar zodat je ons jaloers kunt maken ;)
    Geniet ervan!!
    x

• 22 Oktober 2008 - 16:57

Agneta:

Hey Twan!!

Hoe is het met je?
    Echt super leuk je verhalen ! Je hebt het erg naar je zin!! lekker relaxen (H)!

Nou,, heeel veel plezier !! Genieten lekker verder !

Kus,
    Agneta