Beautifull love romances in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu Beautifull love romances in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Twan Wijnhoven - WaarBenJij.nu

Beautifull love romances in Kuala Lumpur

Door: Twan en Andrea (beertje en popje)

Blijf op de hoogte en volg Twan

18 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi ontzettend lieve vrienden en familie.
Hierbij ons eerste verhaal uit de fantastische stad Kuala Lumpur: met het zonnetjes achter je, airco op je hoofd, koffie in de hand en wat kletsen over de gebeurtenissen heb je zo een heel verhaal getypt.. Hou je vast: hier komt ie..

Vrijdag 15 augustus: Vertrek uit Frankfurt.
Daar staan we dan met z'n 3en en 84 kg aan bagage, waar 60 kg is toegestaan. Maar ja, een lieve lach helpt altijd dus mochten we alles gratis meenemen. Dan door de poortjes en we stappen het vliegtuig in en meteen voelen we ons thuis. Een gameboy, chatbox, thuisbioscoop, koffie met baileys en noem het maar op. Zo konden we onze eerste 5 uur wel vermaken. Alleen die buurman van Andrea....pffff wat een kerel zeg.
Toen we eindelijk in Abu Dhabi waren aangekomen kwam Andrea's buurman ons opwachten voor koffie waar we geen behoefte aan hadden. Daarna hebben we ons als zwervers over het vliegveld begeven en in de gates geslapen, waar we werden aangekeken door alle burkamensen.
Toen mochten eindelijk weer in ons nieuwe vliegtuig, waar Twan meteen in slaap viel.(erg gezellig voor Judith en Andrea) (Hier is Twan ook aan z'n koosnaampje 'beertje' gekomen, hij had zich helemaal ingepakt in een bruin deken) We hadden twee uur vertraging, maar op zich was de vlucht goed verlopen.

16 augustus: Aankomst in Kuala Lumpur.
Met de taxi vanaf het vliegveld naar ons nieuwe stekje voor het komend half jaar. Eenmaal aangekomen brengt de portier ons naar boven. Hij drukt in de lift op het knopje 'P'. Andrea denkt wat zou dat toch zijn...? Parterre? Nee dat kan niet daar waren we net. Nieuwe kans.... we waren er al snel achter dat het stond voor het Penthouse. Super luxe natuurlijk. 2 slaapkamers, 2 badkamers, woonkamer, keuken, eethoek toppertje dus. Verder hadden de vorige bewoners de hele koelkast volgestop met stroopwafels.... hmmm die hoeven we dus niet te missen. Ook kwamen we erachter dat de KL-tower om de hoek staat en weerspiegelt in ons raam waardoor we hem dus in heel Kuala Lumpur kunnen verplaatsen. Echte super lachen natuurlijk. Toen zijn we een rondje stad gaan doen en kwamen we erachter dat het Westin Hotel echt om de hoek ligt dus super relaxed. Een stukje verder zijn we lekker gaan eten bij een Thais restaurant waar we zelfs keuze hadden uit wat voor rijst we wilde hebben. Toen terug naar het appartement koffertjes uitgepak en toch maar vroeg gaan slapen, want zo reis hakt er wel in.

17 augustus: Na een lekkere nachtrust naast mijn logeermattie Andrea, (dat denkt Twan alleen, ik wil niet meer weg uit het penthouse met geweldige skyline, hahaha) zijn we de stad ingetrokken. Lekker naar My coffee bean om een crushed belgian chocolate coffee te drinken met een lekker broodje erbij. Daarna zijn we naar Times Quare gegaan, een winkel centrum met 11 verdiepingen en alleen maar winkels met kleren en schoenen. Echt waar, hier kunnen we ons uitleven. Daarna lekker gaan eten bij de japanner met Nicky en Laura. (2 andere hotello's), waar we met z'n 4en nog 5 potjes zeewierthee hebben gedroken hmmmm.... lekker.
Daarna weer lekker naar ons Penthouse terug om daar nog een theetje te drinken voor het slapen gaan. (heerlijke huiselijk) Echter de jetlag ging nu echt opspelen en we konden niet slapen. Om 3 uur in de nacht heb ik samen met Andrea nog maar een potje thee gemaakt in de hoop dat we dan wel konden slapen... maar nee. Uiteindelijk Judith om 4 uur uit bed getrommeld om met ons 3en een heerlijke wodka-thee naar binnen te werken... hmmmm het werkte echt hiervan vielen we zeker wel in slaap.

18 augustus. Vandaag lekker uitgeslapen en op ons gemakje aangedaan. Lekker bij de Subway een broodje gaan eten, en nu zitten we, samen met Kelly (zus van Patty) lekker bij Starbucks koffie te drinken en onze mailing bij te werken. Vanaf morgen gaan we namelijk de jungle in om te reizen dus het zal wel even duren voordat er weer een nieuw berichtje komt.

Nieuwe nummers:
Twan: 0060149394302
Andrea: 0060149395948

Adres Twan:
Twan Wijnhoven (beertje Twan)
Apartment 18-B6
38, Bedara
30, Jalan Bedara
50200 Kuala Lumpur
Malaysia

Adres Andrea komt later, wanneer ik afscheid moet nemen van m'n fantastische logeeradresje en in het hotel moet gaan overnachten.

Liefs Twan en Andrea

P.s. Voor de hotello's onder de lezers: de titel was alleen als attention getter bedoeld!

• 18 Augustus 2008 - 08:31

Marga En Theo:

Hoi Twan wat hebben we lang op een berichtje van je moeten wachten.

We zijn blij dat je goed bent aan gekomen.

Veel plezier in de Jungle.

Groetjes Marga en Theo

• 18 Augustus 2008 - 08:34

Carin:

Zo beertje ;) lekker luxe daar! Fijn dat je goed bent aangekomen en een mooi appartement hebt voor de komende maanden. Nu nog even genieten voor het echte leven in Kuala Lumpur begint!
    Have fun!

ps. de titel trok inderdaad wel de aandacht...daardoor viel het verhaal wel een beetje tegen :P

• 18 Augustus 2008 - 09:26

Johanna:

Twannie!

Zo ben ontzettend jaloers op je joh! (weet wel dat je t stiekem wilt horen:P) Ik lees nou al dat je het beter heb en zult krijgen dan mijn camping life in Frankrijk.
    Ik in een tentje en meneer heb wel even een Penthouse, doe maar luxe!!
    Hoop dat je het nog veel naar je zin gaat hebben daarzo. Ik wacht op je volgende bericht!

Kus, Johanna

• 18 Augustus 2008 - 12:13

Mam:

Hoi Twan
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Jullie hebben het weer goed voor elkaar met een Penthouse. Geniet met z'n drieen van de tocht door de jungle. Kijk weer uit naar jullie volgende bericht.

De groetjes aan Andrea en Judith, pas goed op de dames.

Mam

• 18 Augustus 2008 - 13:02

Miriam:

Heeej twan!

Klinkt allemaal heel gezellig! Geniet maar lekker van het shoppen, eten en het reizen he voor je weer aan het werk gaat.

Liefs Miriam

• 18 Augustus 2008 - 15:14

Teunke:

Twan!

leuk verhaal, wacht vol spanning op je jungel avonturen! pas op voor enge spinnen!

xje Teunke

• 18 Augustus 2008 - 15:56

Laura:

Hoiii Twan!
    Je hebt het weer goed voor elkaar:D! klinkt echt goed, maak maar veel mooie foto's, dan maak je iedereen pas echt jaloers;)!

Veel plezier en succes in de jungle:D!

Kus Laura

• 18 Augustus 2008 - 23:43

Willemijn:

Heej Schat!

Ik ben zoooo jaloers, kan niet wachten totdat ik hopelijk akkoord krijg om ook die richting op te gaan! Heeeeeeel veel plezier in de 'rimboe' en groetjes aan andrea en judith :-)

Liefs Willemijn x

• 19 Augustus 2008 - 10:56

Meike:

Heej twan,

klinkt allemaal super. Succes met de stage straks.

xxx

• 19 Augustus 2008 - 16:09

Lenie:

Ha Twan!

Klinkt helemaal niet slecht. Hier ist fris en regenachtig :s. Veel plezier in de jungle! Ben benieuwd naar de foto's.

Groetjes van Lenie

• 20 Augustus 2008 - 04:35

Kelly :

Haa Twannie!

Leuk verhaaltje, haha! Eindelijk heb ik het dan gelezen.. Echt superleuk dat ik jullie hier in KL nog gezien heb! Het was een gezellige dag! Verder hoop ik dat jullie echt van het eten in Green Lotus genoten hebben! :)

Ben nu al benieuwd naar jullie vakantieverhalen!

Kuss, Kelly!

• 20 Augustus 2008 - 13:15

Lean:

Twan, het klinkt érg goed daar!
    Ben zwaar jaloers!
    Wanneer komen de fotos? ;) Ben benieuwd..
    Good luck xx

• 27 Augustus 2008 - 18:11

Noud En Maria:

Hoi Twan. Ik lees het wel' je hebt her er goed naar je zin en er valt nog veel te ondekken aldaar. Geniet ervan; wij zullen genieten van je verhalen. Heel veel plezier en heel veel liNoud en Mariaefs. doei tot schrijfs.

• 28 Augustus 2008 - 18:43

Rose-Mary:

Hoi Twan!
    Klinkt allemaal erg goed dus GO FOR IT !!! Een penthouse notabene... Ik heb Kim vanmorgen naar Schiphol gebracht dus die kan er ook tegenaan! Ze vond het erg moelijk om afscheid te nemen maar heeft zichzelf bij elkaar geraapt en gaat gewoon genieten. Zit ik wel internationaal te doen, Kuala Lumpur, Oostenrijk, het kan niet op. Heel veel plezier en XXX van ROOS.

• 28 Augustus 2008 - 21:17

Kiiem:

Schatjee!

Ik heb je verhaal helemaal gemist! Maarr nu heb ik op mijn eenzame kamertje gelukkig wat te doen :D

Vandaag aangekomen en het valt me best zwaar allemaal. Check mijn wbj.nu maar even :)

Dikke ku!